En lista med fyra av någon som inte kan räkna...

Jag gillar inte alltid att dela listor, men ibland är det någon lista som fastnar och då får jag lust att svara... Men det här med att få andra att göra samma eller att be någon dela vidare är inte riktigt min grej, så istället lägger jag ut den här... Ett litet lära-känna-mig-inlägg liksom

Fyra platser jag har bott:
1. Hau 
2. Hemse
3. Oslo
4. Göteborg

Fyra ställen jag har arbetat:
1. ICA Bungehallen, ICA smycketorget, ICA Almedal, ICA Hjällbo (okej det var egentligen redan fyra här...)
2. Hemtjänsten Gotlands Kommun
3. Föreningen Galaxen - djurskötare
4. Ringmurens telemarketing

Fyra saker jag älskar att se på tv:
1. Buffy
2. Dr Quinn
3. Grimm 
4. Dokumentärer

Fyra platser jag har varit:
1. Blå lagunen på Island
2. Grand Canyon - Arizona
3. Harstad - Norge
4. Osaka - Japan
5. Hollywood boulevard - California
6. Madame Tussaud´s - London, Amsterdam och Los Angeles (och jag vet att fyra är siffran före fem, inte efter... :P)

Fyra saker jag älskar att äta: (utan inbördes ordning)
1. Sushi
2. Frukt
3. Choklad 
4. Jordgubbar

Fyra saker jag älskar att dricka: (jodå, det är fyra saker... fyra plus några till)
1. Vatten
2. Kaffe
3. Oboy
4. Mjölk
5. Juice
6. Saft
7. Te.

Och när vi ändå är inne på listor kan ni få en liten bonus:

💑 äktenskap: 0
💔 skilsmässor: 0
💍 förlovningar: 1
🍼 barn: Bara såna med päls. I såna fall har jag ett just nu
👩‍👧 bonusbarn: 0
👵🏻 bonusbarnbarn: 0
🐱 husdjur just nu: En katt, en och annan blomfluga och dammråttor utan dess like
🚑 operationer: Nä... Men sydd har jag blivit. Under hakan. En historia om isen i Slite. 
 tatueringar: Nope... Men jag planerar minst en
💎 piercingar: Hål i öronen. 
🔫 skjutit med pistol: Nä, bara luftgevär och Paintballmarkörer
 slutat ett jobb: Jajjemän, och börjat ett nytt. Flera gånger. Fast det visste ni ju redan
📺 någonsin varit på tv: Japp... Jösses. Those were the days
🌅 varit på en ö: Nänä... född och uppvuxen på en ö. Det är skillnad. Öbo ända in i själen
 flugit ett plan: Flugit i ett plan, ja... flugit ett plan: Nej
 längst destination: Jag borde kanske googla... Vad är längst bort? Kalifornien eller Japan? 
🚙 kört tvärs över ett land: Jäpp... Ska man hem till Gotland från Göteborg har man inget val.. :P 
🦌 kört på ett rådjur: Nej
😥 gråtit över någon: Jäpp. 
 blivit förälskad: Ja, det har la hänt... :P
😪 sett någon dö: Ja fast bara djur, men det räcker.  
🇺🇸 varit i USA: Yes, två gånger! 
🚑 åkt ambulans: Ja... tänk så dumt.
💰 besökt Las Vegas: Nej
🎤 sjungit karaoke: Ja
🏂 åkt utförsåkning: Nej, och nej tack. 
🎿 åkt vattenskidor: Nej, men det kanske jag borde prova
 åkt skridskor: Jajjemän
🏄 har surfat: Nej... borde jag prova det, tro?
🚲 åkt mc: Jäpp. Så cool är jag.
🐴 ridit på en häst: Ridit, åkt häst, kört häst och vagn, suttit på, pussat på, legat intill... you name it.
😲 nästan dött: Ja
💪 tränat på gym: Ja, fy fan. Inte min grej riktigt.
🏨 inlagd på sjukhus: Njae... Eller? Varit kvar för observation några timmar, men inlagd skulle jag nog inte kalla det
🚔 åkt i baksätet av en polisbil: Nej, men jag har suttit i en. Däremot har jag åkt helikopter! (erkänn: Det är sååå mycket coolare)

 

Vad ska jag säga mer då? Idag är minst sagt en bättre dag än igår, och ikväll ska jag på styrelsemöte med Junis. Har ni lärt känna mig lite bättre nu? :P

1 Noren:

skriven

Tihi! Värsta coolt att ha åkt helikopter! När åkte du ambulans?
Saknar dig! Fett med mycket!

Svar: Hihi, japp helikopter var coolt. och läskigt! När jag gick på Wendelsberg åkte jag ambulans. <3
Jenny Elgh

2 När Annie fotograferar på Gotland:

skriven

Haha ja det var ju det där med fyra ;-) <3 Rolig lista!

Svar: Fyra... fem... sjuttio... En mer eller mindre liksom. :P Ja, jag tyckte också den var rolig! :)
Jenny Elgh

Kommentera här: