Om en födelsedagspresent

 
Det var kärlek vid första ögonkastet. 
 
Inatt bestämde sig min mobil för att sova över på jobbet, vilket medförde att jag blev tvungen att åka ut till Kållered lagom till öppning. För jobbtelefonen i sin tur letade sig hem till mig. 
 
Därför passade vi på att äta frunch på IKEA innan vi drog vidare till Hede outlet. 
 
Vi gick egentligen inte runt så mycket, och det var mest för att jag ville åka dit som vi gjorde det. 
Där finns en butik som heter Hemma. Jag vill alltid gå in där för att de har så vackra heminredningsprylar...
 
Så vi gick in där denna gången också. Ronnie tröttnade fortare än vad jag gjorde, så han gick ut en stund före mig. 
 
Precis innan jag skulle gå ut jag också, så upptäckte jag en gång jag inte varit inne och tittat i. Och där stod den här fantastiska vasen. 
 
Den är gjord av trä och glas. Dyr var den. Men jag hade med mig kontanterna jag fått i födelsedagspresent, och jag blev verkligen helt såld. Ändå gick jag ut till Ronnie och drog honom in i butiken igen, fast jag nog egentligen hade bestämt mig. 
De där fantastiska detaljerna. Glaset som fått stelna över träbiten så att passformen liksom blivit perfekt. Träbiten är svart där det heta glaset hälldes över den och ådrorna och formen finns återspeglat i glaset.
Jag älskade den från första stund. Och nu bor den hemma hos mig. Trä och glas. Så otroligt vacker kombination! 
1 AngelicaCarlsson:

skriven

så annorlunda och häftig! :D förstår att du är nöjd :D

Svar: Hihi, tack! Ja, visst är den helt fantastisk? :)
Jenny Elgh

Kommentera här: