Två kvinnor som kan!

När jag var ledig mitt i veckan så åkte jag (min förkylning till trots) hem till den här underbara människan och tog med kameran i högsta hugg för att sitta och vara still när hon målade om diverse som skulle målas om...
Det började med en garagedörr och jag tänkte vid något tillfälle att det där locket från färgburken låg farligt nära hennes tår... 
Jag satt där, med en kopp kaffe i ena handen och en kamera i andra, babblade, bubblade och hade hur trevligt som helst. Och Annie, ja, hon målade och ställde sin kaffekopp på en tegelsten sålänge. (där hon glömde bort den för övrigt)
Jag kan tänka mig att grannar och förbipasserande undrade ett och annat där jag låg och kröp runt hennes fötter för att få bästa vinkeln på allt medan solen jävlades genom att gå i moln till och från...
Vitt tänkte hon sig garageporten... Och vit blev den... Och hon...
Annie bor med sin mamma i ett radhus, och medan mamma var iväg till jämtland passade Annie på att fixa iordning lite... (och det är rätt mycket som ska göras när man bor i hus) 
Stenläggningar på garageuppfarten... och måla trädgårdsmöbler. Världens sämsta färg att måla med var det. (för till slut kunde jag inte med att sitta och titta på när någon annan jobbar, och jag är inte den som är den, och dessutom är det roligt att leka med penslar och färg.)
Det ligger liksom något tillfredställande med att se hur saker förändras framför ens ögon.
Så visst tog jag ett par kort medan min änglalika vän målade, men sedan lade jag ner kameran och tog upp en pensel och hjälpte till.
Vilket resulterade i att hon plockade upp kameran efter en stund, och så körde vi någon minut med ombytta roller, där jag målade och hon fotade.
Och även om jag ligger helt däckad i min säng och har varit hemma från jobbet för andra dagen i rad, så var det värt det. För hon åker ju snart, och att göra mamma Carina glad har jag absolut inget emot. Inte Annie helelr för den delen. Nu har jag dock trotsat min sjuka kropp tillräckligt för idag, och tänker tulta tillbaka till sängen, med en stor kopp te och en bok. Ändå har jag i princip bara sovit idag. Men jag ville berätta om hur vi hade det där i Bohus jag och Annie. Om hur mysigt det är att skapa och förfina tillsammans. Och det är ännu roligare att göra det för någon annan än för sig själv. <3
1 När Annie fotograferar i Kalifornien:

skriven

Hihi vi är bäst! <3

Svar: Ingen protest! <3
Jenny Elgh

Kommentera här: