En ledig dag...

Efter sju dagar arbete i rad har jag nu fyra dagar ledigt... 
Så då passade jag på att ladda batterierna i skogen, med en promenad till min favoritplats här i omgivningen.
 
Ingenstans är jag så hemma som i skogen. Och skogarna häromkring bjuder verkligen på liv och energi. Det skuttar rådjur i gläntorna, hararna leker tafatt i snåren och grodorna hoppar runt vid vattendragen...
 
Och jag... jag bara njuter av att ha allt det här intill mig. Att få sitta ensam vid ett vattenfall med inspirerande musik i öronen och dånet från forsande vatten som ackompanjemang.
Solen som tittar fram då och då, och en mobil att föreviga dagen med på ett sätt som inte var möjligt för några år sedan. Att få spara minnen som detta. Doften av naturen omkring mig och luften mättad med just allt det där livet man behöver fylla på med ibland!
Tid för reflektion och att bara få vara. Jag satt där vid vattenfallet i säkert en timme innan jag gick vidare för att möta Ronnie borta vid Ö&B, gå runt och kika lite i godan ro och sedan åka och köpa sushi och tillbringa resten av kvällen framför tvn.... Och där är jag nu, medan Ronnie ligger och snosar i sängen. 
 
1 Emelie:

skriven

vilken otroligt vacker vän jag har!

Svar: <3 Tänk, det har jag också! Och klok är hon också! <3
Jenny Elgh

Kommentera här: