Carpe Fucking Diem!

Idag var denna skönhet på besök hos mig. Och kameran också såklart. Och gissa vad som hände sen... Jo, så här gick det till... Eller sprang, hoppade och ålade eller
satt...
 
Jo, vi började med pizzan. Den åt vi upp. Sen... Åt vi nygräddad kanellängd. Från Ica Almedal. Det var gott. 
Sen... Gick vi ut. Fångade dagen så att säga. Bättre sällskap på en promenad än två kameror och två underbara vänner på sex ben är svårt att tänka sig. Alltså, ingen av mina vänner har såklart sex ben. Den ena har två och den andra fyra. 
Här har vi ett exempel på den tvåbenta. Finns det något som kan klä en så bra, och göra en så glad som något man kan fånga sånt här med? Nyanser i gyllene hår...
 
Eller det där frusna ögonblicket i tiden, då blomman står stilla trots att vinden låter en svag bris löpa mellan grässtråna...?
Kan man fånga känslan av sommarkväll bättre än så här? 
Tio meter från ytterdörren tyckte vi det var en bra idé att sätta oss på marken. Känner jag fröken på bilden i fråga kan det tänkas att det möjligtvis dyker upp liknande foton med en liknande kamera
För vad tror ni hon fångar i detta ögonblick, om inte den som fryser tiden och fäster minnet i ett halsband?
I världens bästa halsband... 
Och vinklar är bra, så man måste byta sida också... Det finns tusen vinklar och alla kan vara precis lika bra, om man bara vet vad man vill ha för ljus i sin bild.
Hur som helst lyckades vi resa oss och gå ca trettio meter till. Sen fastnade jag i ett spindelnät. Jag och solen. Harley i sin tur fastnade någon annanstans, tyckte det var onödigt att gå än en meter hit å en dit när man ändå inte skulle lukta på något, så han lade sig ner och väntade på att vi skulle bry oss om något annat.
Honom till exempel.
 
Hur kan man liksom inte bry sig om honom? Så om ni undrar varför Annie ligger/sitter/stårellervafandetnuärhongör
Så är det för att en modell vid namn Harley ibland kan vara ruskigt svår att låta bli att ta kort på..
 
Eller kela med.För det här med kel; det kan min hund alldeles utmärkt. Dessutom kan han posera på kommando.
Bättre modeller är svåra att hitta! Jag älskar er! Tack för att ni finns!
 
Tack för en underbar avslutning på veckan!! Och fy fasen vad jag längtar till Gotland! (Fast jag lär behöva köpa både ett nytt minneskort och ett extra batteri känner jag... för längre tid än så här tog det inte att fylla 32Gb)
1 Annie:

skriven

Vi älskar dig också!! :-D Hihi tillsammans har vi sex ben, jag och Harley! Älskar sista bilden, och snodde markenbilden till facebook :-D Faaeen vad jag garvar åt den!!

Svar: Vad härligt att du tyckte om den!!
[K]x1

Kommentera här: