Dag 7 - Min bästa vän

har många namn...  Därför tänker jag inte skriva något namn här.

Alla mina vänner är olika, och bringar fram olika sidor hos mig.

Jag minns så väl hur avundsjuk jag varit på människor som haft en bästa vän.
Idag är jag inte det.

Idag är jag glad för alla de vänner jag har, och för att de är just så mångsidiga, så att jag vet att jag alltid kan vara mig själv, alltid har någon att vända mig till oavsett vad det gäller.

Många av mina vänner har aldrig hört talas om varandra, och en del läser min blogg och får reda på att jag träffat en ny vän, och undrar en massa saker... Vem är det, var kommer han ifrån, eller hur är hon, eller åh vad roligt att du trivs med ditt liv, och har vänner...

Och så vidare.

Hur som helst så skulle jag aldrig kunna sätta ett bästa framför någon utav dem längre.
För jag har lärt mig att man behöver ha flera vänner. Att det blir för mycket för bara en människa att stå ut med allt vad jag gör och är...

Sedan kan jag inte sticka under stolen med att jag har några vänner som står mig närmare än andra. Men sedan tänker jag lite att det är upp till var och en att känna efter var man är och står.
Liksom jag försöker se varje ny människa jag möter som en potentiell vän hellre än en fiende, och leva efter att behandla andra som jag själv vill bli behandlad.
(vilket verkligen inte är så lätt alla gånger, och gudarna vet hur många gånger jag gjort bort mig eller varit elak, eller att jag kan säga att jag är världens bästa barn.... and let the one without sin throw the first stone and so on...)

Därför försöker jag att inte kasta några stenar...


Det kanske vi alla borde prova...?

Nu ska jag mysa med min vovve.


1 chGrinders.se:

skriven

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

Kommentera här: