Dag 6 - Min dag

Började klockan halv åtta med frågan: Vem fan bokade tvättstugan så här dags?!

Men det var bara att le och gå upp. (eller le vete sjutton, men gå upp i alla fall)
Stoppa tvätten i påsen, slänga en blick in i vardagsrummet och undra vem det är som kommer på besök och lämnar sina paintballgrejer över hela lägenheten, och hur i helvete hunden kan vara så himla glad och pigg när jag själv har täcket hängande från pyamasbyxorna...

Nåja... Upp kom jag. Släpade mig ut i kylan till tvättstugan och svor över vem det än var som skruvat ner termometern till straxt över "frysa ihjäl", och straxt under "näshåren fryser till is och går av om du andas in"
Och då kom jag på det!

Kaffe!!! Det blev nästa punkt på dagens att göra lista...
Kaffe... och gröt... Det var mycket som skulle göras idag...

Ut till tvättstugan igen... Och herrejisses... All tvätt gick ju in i tvättmaskinerna på första försöket, så det var bara att hänga upp det (eller slänga in det i torktumlaren, beroende på vad det var för plagg), och sen...

Ta det lite lugnt... (och här någonstans blir jag medveten om att jag känner ett kissekottsmurmeldjur)

Eller ja... När tvätten var klar gick jag ut med hunden... Mot Aprilgatan.
För jag behövde skicka grejer...

Visst ja... Innan jag gjorde det så hittade jag 150 kronor på köksbordet... till porto...

Aprilgatan... var som vanligt. Fast med riktiga gardiner i sovrummet... Det blev jättefint Linda!
Passade på att ta med mig lite böcker hem också... öh hit... till Martin :P

Hem med hunden igen... Öh hit... till Martin.. :P

Nästa anhalt för dagen hette Citytorget. Där spenderade jag pengar som fan. (vem sjutton kom på att brev ska kosta så förbannat mycket att till och med hundbajspåsar är billigare... och chokladkalendrar, och kollegieblock, och en halv matkasses ingredienser med för den delen...)

Sak samma...
(tur att jag har huvudet med mig IBLAND, så jag hade med mig både hjälm, adresser och en penna...)
Alltså... det är inte för att jag är rädd för att ramla och få pennan i skallen som jag hade med mig hjälmen...

För nästa stopp stavades Galaxen.
Hästar, damm, hö, julpynt i stallet, sadel, träns och reflexer senare satt jag på Nisses rygg på väg runt kviberg i trav mot solnedgången...

Den här gången har jag dock inga bilder på det...

Färdigriden och ryktad släppte jag in Nisse i sin box, och tänkte att jag skulle gå in och svära lite över kylan igen, för mina fötter var förmodligen svarta och på väg att ramla av vid det här laget...

Då dök Martins svägerska upp... Hon ville ha hö...
Det fick hon... tio kilo typ...

Vet inte riktigt hur det var tänkt att hon skulle få med sig det hem...
Det var nog inte riktigt tänkt alls, men det löste sig till slut...
(Jag hade ändå inget annat att göra, och dessutom ska man inte väcka Jocke när han sover...)

Tio kilo lättare skuttade jag sedan hem och gick ut med hunden igen...
(och hittade min syster på msn.. :P)

Men... sedan bestämde jag mig för att ta ett bad också.

DET, mina vänner, ångrar jag verkligen inte...

And.. well.. Nu är jag tillbaka vid datorn igen... och har bloggat klart för idag...

Ha det fint

Kommentera här: