Festival och Faster Bejbi

Jag har haft kul!

Först var jag och hjälpte mina klasskompisar med deras festivalprojekt, och det gick bra, utom på natten.
Det var väldigt länge sen jag var så arg!
Vi var väldigt tydliga med att alkohol på INGET vis fick förtäras i samband med detta. Inte före, inte under och inte efter.

Trots det var det ett gäng som valde att gå emot detta.
De rökte inomhus och ljög oss rakt upp i ansiktet om saken och sedan satt de och drack öl.

Jag och Linda hade ett krissamtal mitt i natten med Palla om saken och tog upp det med turnéledaren, som hjälpte oss och satte stopp för saken.

Bra jobbat!

Sen åkte jag ut till min bror...
Min brorsdotter är ett och ett halvt år och försöker lära sig prata... Hon kan säga mamma och pappa, och börjar uttrycka sig lite till...

Så försökte vi få henne att säga Jenny... Då sa hon Bejbi...

Jag och Emma försökte en gång till i bilen på väg från lager 157... Ännu ett Bejbi...

Inte så likt men väldigt smickrande ;P

Och i morse så fick inte mamma Emma mata heller...
Moa bara nekade maten ända tills jag började mata henne.
Det tyckte jag var roligt!
Inget värmer hjärtat som när barn uppskattar en, för ingenting känns så äkta som ett barns ord. (eller handlingar) Jag tycker så i alla fall, för de har ännu inte lärt sig vara oärliga.

Och sade jag att jag blev bjuden på korsförhör och påskmiddag också?
Och en omgång pest eller kolera!

Vad hade du valt:
Att somna i knät på en svettig, fet och äcklig, stinkande full gubbe, eller en nerknarkad tant med hakveck ner till brösten, benig och dan?

Eller kapa av dig dina armar eller vara förlamad från höften och ner...?

Eller sitta med rumpan bar på glödande kol eller fastna med tungan i en lyktstolpe?

Eller hälla kokande vatten över bröstkorgen eller ljumsken?

Eller bada i avföring från ovannämnda äckliga gubbe eller dricka kiss med lite bajspluttar från ovannämnda gubbe...?

Jag vet vad brorsan och hans fru skulle valt

Nu vet du vilken nivå det låg på...

Och ja, ibland mådde jag lite illa
Och nej, det var inte jag som ställde frågorna med den äckliga gubben...

Puss och kram mina nära och kära!

Kommentera här: