På visit i Norge...

Nu sitter jag på kontoret i Oslo, dær jag kommer jobba i høst från børjan av September om jag førstått saken rætt.
(jag hoppas ni førstår vad jag skriver æven om bokstæverna inte riktigt ser ut som i Sverige )

Not: Jag KAN skriva ä, men då måste jag trycka på två knappar. ( samma sak gæller ö)

Från min plats hær vid datorn ser jag Patrik som jag kommer ersætta i høst...

Hittills har vi inte gjort så mycket mer æn att proppa mitt huvud fullt med good-to-know-stuff.
Tur att jag fått lite på papper också, før jag kænner mig lite distræ just nu och ær inte sæker på att mitt hørselminne bestæmt sig før att komma ihåg allt æn... (tyvær bestæmmer ju inte jag sånt)

Det ær soligt och fint idag och jag måste sæga att det jag sett av Oslo ger mig en kænsla av att jag kommer trivas bra hær...

Før øvrigt har jag kommit fram till att jag och tåg inte passar ihop om man vill resa med mig. (och komma fram i tid that is)
har man inget ønskemål att dyka upp i tid fungerar det ganska bra..
Vi stod still... nej vænta... vi børjar från noll:
Buss från gøteborg till øxnered (vilket ær en ort i Sverige, med ett vanligt svenskt ø), før att man høll på med banarbete mellan Gøteborg och trollhættan...

Så... i Øxnered hoppade jag på tåget - sa jag att jag inte hade någon biljett? (det gick inte att få ut biljett eftersom juvente gått via en norsk bokningssida)

(utan att ni vet det nu så har det gått en halvtimme ungefær.. och jag har varit ivæg och ætit "lunch" - mackor...)

Sen kollade ingen biljetten førræn i Halden ændå...
Åkte tåg i... en kvart. Sen stod vi stilla. (tekniska problem)
Och nær vi væl rørde på oss ja... då stod vi stilla en gång i kvarten... och væntade på møtande tåg...

Så nær jag væl kom fram till Oslo och Martin frågar mig om jag inte har sovit på tåget blev svaret (ganska naturligt) ett "Nej, jag hann inte riktigt det."

Well... det var nog allt... kontoret ær fullt med folk, och jag kænner att en god tanke ær att ægna mig åt de som ær hær nu, så jag får læra kænna dem litegrann.

Ni får ha det så bra mina vænner.

Puss och kram på er!
1 della:

skriven

mm... jag saknar dig mytte

Älskar dig..



ÅÅÅ-nderbar

Ääää-lskande elgh

ÖÖÖ-känd =P

2 Nutten!:

skriven

Hur sjutton kan det vara så att just du såkar ut för allt när du ska göra något!? Lite skoj är det minsann! Saknar dig sis! Måste få träffa dig snart! Det är faktiskt länge sedan nu! Över ett halvår! Så lång tid har det aldrig gått innan. Love you!

Kramar in the jättemest!

Kommentera här: