Now why would I?

Jag har samlat tårar i mitt liv... tårar som aldrig fått komma ut...

Ibland kommer livet ikapp mig igen och säger att jag inte får gå och bära.
säger att delad börda är halv börda.
säger att tårar ska falla
säger att jag behöver det för att må bra.

Ibland blinkar jag bort dem igen, för att det inte passar sig vid tillfällen... Ibland reagerar jag som ett litet barn.

Jag orkar inte alltid vara den förnuftiga. Jag vill gärna kunna vara det men ibland måste jag säga stopp för mitt eget bästa.

Jag ensam kan inte rädda världen, men jag kan göra skillnad!

Det kan du också.


Delad glädje är till skillnad från delad börda inte halv glädje, utan dubbel glädje!


Nu vill jag att vi ska dela! Dela positiv glädje!
Berömma varandra när vi är glada och rikta uppmärksamheten på allt positivt som sker...


En lätt sak att säga, men det kan kosta tusenlappar för många själar att verkligen genomföra.

Glöm inte bort varandra när ni mår dåligt, det är inte det jag vill säga...

Det jag vill säga är att om vi alla hjälps åt kan vi ge varandra en stadigare grund att stå på, en starkare självkänsla som i sin tur gör det lättare för oss att hantera våra motgångar!


Jag önskar jag hade den kunskapen när jag var liten!

Jag älskar er!

Kommentera här: