Tryffeljakt!

Tryffel

Gotlands svarta guld.... ja... det här är tryffel.. En delikatess... påminner mig äckligt mycket om jord. Gud så mumsigt... delat sin lilla plats med komockor och hasselmöss... maskar och larver...
Dyr jord... Inte klokt att man betalar mellan 7000-8000 kr kilot för sånt... Fick smaka lite... tryffelsmör... Och lukta lite... Hu! (om jag ska vara snäll)

Det luktade mögel... Ja, jo jag vet att mögel är svamp, och att pencillin görs av mögel, men blä ändå...
Smakade inte särskilt gott heller... inte i min mun i alla fall.

Älsklingen har skrivit till mig på bloggen... Vad sött av honom...

Fick ett mail av en vän... Kändes bra. Nu vet jag. Ochnu vet hon nog också... eller i alla fall när hon läst mitt svar. =) *kramar om*

Nu är det dags att ta en promenad med vovven min.. eller snart är det det i alla fall.
Kram på er alla

Kommentera här: