Fan! Jag har ju fått hård hud under foten!

Fy vad äckligt! Jag kliade mig under foten idag och hittade ett parti gul hud på ena sidan om trampdynan.
Usch. Vill inte ha gul hud. Eller hård hud. Död hud. Kommer jag också bli lika död som den?

Jag har faktiskt varit lite duktig och ignorerat det där under en stund idag. Tillräckligt lång för att surfa in på unf.se och meddela om ledarträff imorgon, ringa runt och fråga vilka som kommer till wendelsberg.

Jag har sex namn, tror fem kommer komma. De som är bokade är Jocke, jag, emelie, ronja och fanny. Kanske tillkommer en som heter maria. Varför i hela fridens namn är jag så noga med att första bokstaven i meningarna ska vara versaler, när jag inte är så noga med namn?

Träffade monica igår också. Hon som fick jobbet. Jockes moster. Cool människa med rosa handväska. Undrar när man får träffa Johannes. Ska upp till stockholm förresten, med monica. Den 20:e oktober.

Men då! Jag får ju stora skälvan om jag ser en liten bokstav i början på en mening. Blir helt knäsvag om jag inte kan gå tillbaka och ändra det.

Är nog klar nu. Tror jag... Ska ringa, jocke, emelie och ronja och tala om för dem att de är på väg.

Ha det!
1 Joakim "JoeZ - Cineasten" Engström:

skriven

Varför skrev du kilolen i versal och inte tjejerna? :P

Kommentera här: