Någon jag älskar

Det är han som bakar bröd åt mig på helgen, för att "han vill det"
Det är han som plockar upp mig efter jobbet varenda kväll, för att han vill det. 
Han som skämmer bort mig, med god mat och matlådor.
Han som köper små fruktsallader som jag kan äta efter jobbet
Han som kramar om mig så fort jag kommer i till sängen.
Han som pussar på mig och viskar i mitt öra att han älskar mig, precis just när jag håller på att somna.
Han som kysser min panna innan han går till jobbet och kallar mig sitt troll.
Han som inte tystnar förrän jag ligger intill honom och sover.
Han som överraskar mig gång på gång med små fina ting.
Han som pratar med mig och förstår när jag har en dålig dag.
Han som älskar mig fast jag kan vara ett monster om man handskas med mig på fel sätt.
Han som väcker mig med doften av färska scones och nybryggt kaffe.
Han som låter mig vila i sitt knä och kliar mig på ryggen.
Han som står ut med att jag börja babbla osammanhängande när jag är trött.
Han som slåss mot mina mardrömmar genom att dra mig till sig och hålla om mig.
Han som låter mig skämma bort honom... litegrann... då och då.
Han som kan gå med på att jag betalar för mig
Han som ibland får för sig att jag inte ska betala.
Han som får mina brev på morgonen. 
Han som bär mig när benen ger vika.
Han som lyfte mig när jag låg på marken
Han som älskade mig fast jag inte ens såg honom
Han som väntade.
Han som går ut med hunden och matar djuren när jag jobbar.
Han som jag varit ihop med i ett halvår idag.
Min Ronnie. Jag älskar dig.
1 Tobbe.b:

skriven

Han verkar var riktigt bra den där Ronnie!
Hur träffades ni?

Svar: Han är underbar! Vi träffades på en isbana om jag inte minns fel. Det dröjde flera år innan jag fick känslor för honom, för jag var precis nyförälskad och tillsammans med en annan kille då. Och där gjorde jag en lång och komplicerad historia väldigt kort. :)
[K]x1

Kommentera här: