Vinter i Göteborg...

Det är inte lång tid kvar nu, innan flyget lyfter mot USA, där Annie väntar i Kalifornien. 
Men just nu är jag inte där.
Just nu är jag i ett Göteborg, där snön faller från skyn och vintern tycker det är dags att visa sig.
 
Så idag blev det en kort promenad med kameran i högsta hugg och fokus på det där som solen så fint påpekade för mig igår... att världen är vacker.
 
Och jag önskade mig sol idag också. Men det fick jag inte.
Bilderna blev bra ändå... och jag har faktiskt redigerat klart dessutom. 
Så håll tillgodo, för här kommer den, min vinter i Göteborg...
 
Mitt i allt detta bor jag...
Där rimfrosten glittrar och istapparna hänger tunga
Hela världen är fylld av små gnistrande diamanter här
 
Varenda löv är täckt av små vita kristaller
Det bästa är när man sitter framför datorn och inser vilken skatt man har, som kan fånga alla de där glittrande vattenpärlorna och mysa till allt man sett ännu en gång.
 
 
Förundras över hur naturen kan te sig så olik från årstid till årstid, och hur något kan vara lika inbjudande vackert som isande kallt
Hur det som är vackert inte alltid är det man borde sukta efter
 
Jag kunde inte ta ögonen från naturen idag. För även om solen inte sken så var det bländande vackert att titta på.
 
Se hur naturen formar om sig själv och gnistrande talar om att gårdagens sol kanske inte når igenom molnen
Men att världen idag inte bör glömmas för det.
 
 
Så kallt. Så vackert. 
Och det är minst sagt dags för glögg nu. Mina fingrar har just tinat, och hjärtat ler.
Huvudet värker en aning, och jag är faktiskt ganska trött, men jag ville så gärna visa vad jag sett idag
 
 
Livet leker med mig, och det är en lek jag tycker om att leka. Allt känns faktiskt ganska bra just nu. Jag hade en fantastisk julafton även fast jag jobbade och är ruskigt trött i både huvud och kropp just nu. Men snart tar jag en paus från Sverige, all politik och tramset på fb, och har semester med världens bästa människor. 
 
Hur har era julhelger varit?

Kommentera här: