När julens gyllene ljus lägger sig över Göteborg.

Göteborg... Den här staden har mig i sitt våld. Särskilt när julen närmar sig.
Jag kan inte fatta att jag bor i en stad där man förvandlar stadshotellet till en gigantisk julklapp under hela december, och alla promenadstråk i centrum blir belysta med julgranar och prydnadsljus.
Idag tog jag med mig min kamera och hunden in till stan och gick runt för att fånga allt det här på bild. Fånga min fantastiska stad. 
Och en vacker dag, när jag sitter där på Gotland i mitt hus och vill minnas hur den här älskade staden såg ut, så kommer jag kunna plocka fram mina bilder, mina minnen och sväva iväg till rytmen här på västkusten.
 
 
Julskyltningen här slår allt annat jag varit med om. För hela staden andas jul. NK's skyltfönster är fyllda med scener ur de mest magiska vinterberättelser 
 
Att vandra gata upp och gata ner i en stad som har gator och hem fyllda med ironi, omtanke och sprittande glädje om vartannat. En stad där jag fått växa mig stark och slå mig fri från alla de bojor som tyngde mitt hjärta. 
Där träd pyntas, julen firas och människor inte bara går och handlar julklappar tillsammans utan faktiskt kan gå och njuta av en promenad genom staden utan att ha något särskilt att uträtta. Att bara gå, trivas i sällskapet man har (oavsett om man går ensam eller inte) och känna att livet faktiskt är helt okej, precis just som det är.
Ja. Välkommen julen. Och vilken jul det ska bli i år! Gissa om jag längtar. Äntligen kommer tomten till Hau och hälsar på. Efter fyra långa år någon annanstans. Men nu... Är det nog dags att ägna djuren lite uppmärksamhet, dricka lite glögg och njuta av resten av kvällen. Tack för den här gången.
 
1 Noren:

skriven

Åh! Det ser underbart ut! :D Jag vill mä! Men... Dricker du glögg? Urk! :S

Svar: Och tänk! Precis just så blev det! :D
[K]x1

2 Annie:

skriven

Så juliga bilder!! <333

Svar: Älskade göteborg.
[K]x1

Kommentera här: