Arbetsintervju, fredagen den trettonde...

Borde logiskt sett bara kunna gå bra.. :P

Eftersom fredagar är grymma, och den senaste fredag av detta slag jag kan komma ihåg är från när jag bodde i Norge och fick besök av någon väldigt oväntad.

Det var en av de absolut bästa dagarna i mitt liv.

Idag har också varit en riktigt bra dag, även om den inte riktigt blev som jag tänkt mig.

För jag hade ju tänkt mig att jag skulle åka till jysk idag. Men det blev inte riktigt så.
Jag hade inte väntat mig ett telefonsamtal av det slag jag fick heller, men det gjorde verkligen inte dagen sämre.
Eller ett sms som önskade mig en dräglig dag, och så blev dagen riktigt trevlig.

Jag HADE däremot väntat mig att få rida ut i pissväder, och att hästarna skulle vara på dåligt humör just därför, men när jag gick ut från stallet för att hämta hästen i hagen så kommer han gående av sig själv och är jätteglad att se mig, och dessutom slutar det regna, så när jag fått på hästen utrustningen börjar solen kika fram.

Så det blev en riktigt mysig tur i skogen och på kviberg med Jenny, Nisse och Edward.

När jag så gott som var klar i stallet ringer mobilen. Jysk nästa? frågar jag...

Mmm, kanske det svarar Martin...
Så när jag var klar i stallet går jag hem till honom, som ligger nerbäddad i soffan, och fryser och ser väldigt ynklig ut.

Det får bli jysk en annan dag istället. Blev mat, ris a la malta och lite kaksmet istället.
Helt okej. Kaksmet är gott. Heh, ja jisses vad nyttig jag varit idag :P

Okej egentligen har jag det, för Martin åt det mesta av det onyttiga...

Nu: Ligger jag i min säng. Dags att sova såklart. För imorgon är det dags för arbetsintervju i Torslanda. Blir att gå en bit, men det ska inte vara några problem, för jobbet jag sökt handlar också om att gå mycket... ut med hundar. :D Innan det ska jag dock till Arbetsforum och sitta där i en timme...

Så då blir det troligen en lugn kväll hemma, Jenny ska eventuellt komma över, och min mat är redan planerad!

Lördag blir det fullt upp! Skridskor, (förhoppningsvis) jysk, och sen bio. :)

BTW: Jag ÄGER faktiskt både gardinerna och överkastet jag skrev om... Så jag ska mest kika runt... :)
För Martin tyckte det var så snyggt med mina gardiner att han också ville ha... :P

Sådär... Nu har jag rensat mitt huvud på lite skräp. Godnatt med er.

Kommentera här: