Förlåt herr Brevbärare

... Men min hund tycker det är viktigt att alla som passerar eller kommer i närheten av vår dörr får veta att han finns där.

Idag kom posten med Veckorevyn i ett kuvert. Då skällde han halva nationalsången.
Grattis Jenny, du kom med i tidningen 2010 också. (ibland undrar jag vad det är som gör att man hamnar i tidningen egentligen...)

Läskigt att man i samma tidning kan läsa om plastikoperationer och fejkade solbrännor... DET är inte riktigt jag.
Men artikeln blev bra tyckte jag. Bilden också. Har sparat den. Det är ju lite kul att ha när man blir äldre.
(För större lär jag väl adrig bli... om det nu inte är färdriktningen som räknas... Fast där skulle det egentligen inte skada med ett par kilo heller)

Off track? Näääääh.

Hunden var jag på egentligen.
Vet inte om han fick för sig att han skulle be om ursäkt för pizzorna han så generöst delade med sig av häromdagen, men när Linda gått hem fick han för sig att kela var det viktigaste som fanns i hela världen.
Så det skulle han göra.

Först satt han klistrad mot soffan. Sedan kom ena tassen upp, så jag och Martin kunde hålla i den.
Sen kom andra tassen.
"Kramig?" frågade jag... då kom överkroppen upp i knät och tungan ut ur munnen...
Och helt plötsligt var hela hunden i soffan.
Och det hade väl gått an om han varit en malteser... eller en chihuahua... Men när han är en stor svart labrador som väger nästan lika mycket som mig och det redan satt två personer i soffan... då blev det trångt.
Han var glad dock.

Jag med. Skrattade nästan ihäl mig när han fick för sig att han skulle ligga på Martins bröstkorg istället för i knät.
Det är visst inte helt lätt att flytta en 40kg tung vovve när halva ens kropp är utanför soffan och försöker undvika en dreglig tunga...

Gissa om det såg dråpligt ut.

Hur som helst. Nu ska jag dra mig härifrån. Ha det fint. Och om du undrar över temat i min artikel i veckorevyn så var det att vara mamma till sin mamma, och tidningen kom ut idag. (det är nummer 10 tror jag)
För jag tänker inte köpa den till alla som vill läsa. De får ni göra själva.
Fast kanske inte min bosnier... Hon skulle kunna få en med posten om hon vill...

Dra var det ja... Å hej... Å hej... å hejdå!
1 Moster:

skriven

Då måste jag köpa den tidningen idag..kul som fan juh. Har för mig att du va med i Amelia oxå men den artikeln missade jag. Tror att man kan beställa gamla nummer. Vilket nummer va det?

Jag vill oxå trängas i soffan med en hund..

Kramis..

Kommentera här: