Glömde jag inte något...

Jo, det gjorde jag visst...

För när jag läste på Lindas blogg... kom jag fram till att jag inte sov klockan tjugo i tio på kvällen... (inte för att jag brukar det)
Denna gången var det larmet som gick... brandlarmet...

Fast jag var nere i källaren just då...
När jag hade gått ut - närmaste vägen såklart... - så kom jag att tänka på alla dikter som låg på mitt rum. Jag borde verkligen kopiera upp dem och säkerställa att de finns kvar även om originalen skulle brinna upp...

Väl ute var det svinkallt...
Men det fanns en anledning till att brandlarmet gick igång... Det var inte obefogat. =/

När vi gick runt slottet luktade det brännt också... och visst slog hjärtat lite snabbare...

Jag kände mig inte särskilt orolig dock... Alla gick lugnt och sansat ut genom dörren... fast jag saknade några vänner...

det var en rökelse som börjat pyra i en krukväxt...

Trevlig natt det där... Sov ganska gott sen... och snart ska jag på styrelsemöte...

Puss igen! (förutsatt att jag skrev det sist iofs)

Kommentera här: