Små stunder

En stund här och en där... Små mentala pauser. Jag jobbar ganska mycket nu, men det är inget jag har något emot. 
Lägenheten är där och väntar på mig när jag slutar. Ronnie har haft semester och jag har flängt runt nästan varenda lediga stund. Men jag sätter mig ner då och då också. Klappar katten. Ibland vandrar tankarna. Ibland inte. 
Vi har gått på stan och fikat jag och Ronnie. Och suttit hemma. Lyxat till vardagar och bara varit. Hans semster har bara flugit förbi. Dagarna har gått så fort att jag inte hunnit med, Jag har ju jobbat. Det har varit många långa pass, och det är jobbigt nu, men så värt det sen. 
Och pappa har fått följa med på en hel del, där han är, runt min handled. På kalas, på fikan och runt på kolmården var han. 
Mentala pauser. De är viktiga. Man får inte glömma att ta det lugnt. Och trots mycket jobb så känner jag mig inte särskilt stressad. Jag sitter här i lugn och ro och bara är. På en ledig dag. Resten av veckan jobbar jag. Från öppning till stängning mer eller mindre varje dag. I Augusti tar jag en liten paus och åker till Gotland en sväng för att gå på bröllop och träffa några av mina fina. I slutet av september ska jag gå på Cats med min lillasyster.
 
Så jag har några pauser i vardagen att se fram emot här. :) Hur har ni det?
 

Kommentera här: