När man fastnade för ett par tavlor...

Nu har jag berättat om lampan. Den jag gjorde. Det här är historien om fyra tavlor. 
 
IKEA har fullt med idéer och är ett underbart ställe att gå runt och få inspiration från. I ett av deras uppbyggda kök fanns ett par tavlor jag fastnade för. (I ärlighetens namn skulle jag gärna haft hela köket, men vissa element är lättare att ordna än andra...) 
 
 
I vårt kök finns inte många väggar man kan hänga tavlor på. Och jag älskar tavlor. Men vi har några små platser. (Och där... Hänger det tavlor) 
 
I en ram på den där köksväggen på IKEA hade de hällt kaffebönor. Och så hade de gjort en massa andra tavlor med kaffetema. Det ville jag också ha. 
 
Så jag köpte en sån ram. Eller jag köpte fyra ramar. Och gjorde fyra tavlor.  En identisk med en av de som var på IKEA. Resten improviserade. 
 
Jag köpte läderbitar och matsilver från samma secondhandbutik som jag såg den där lampan i. Lim hade vi hemma. 
 
Så började jag klippa och klistra. 
I julas fick jag två bokstäver i present av Annie. Ett R och ett J. Ronnie och Jenny. Klart det platsade i min plan. Resultatet?
 
 

Kommentera här: