Små shopparna och marsipansommarstången på jordgubbsängen

Idag vaknade jag, efter att för första gången på flera månader ha sovit i mer än sex timmar i sträck utan uppehåll!
Jag var lagom förvirrad när jag slog upp mina bruna och tittade rakt in i hans klarblå medan han strök mig över pannan och frågade om jag ville ha scones.
 
Och det vill jag ju!
 
Igår var det midsommarafton.
Dagen innan kom jag hem från jobbet vid elvatiden, och det var bara att gå och lägga sig, för igår stod min väckarklocka på halv sex på morgonen.
Det blev inte många timmars sömn, eftersom det var svårt att varva ner och så körde jag den där vanliga visan, att vakna varannan timme och gå på toaletten. (den där visan jag inte gjorde inatt)
 
För kvart över sex kom Annie hit och det bar av mot Ullared. Och vilken dag jag hade sen! Hela dagen var fylld med fart och fläkt och skratt och glädje. 
Så som det ju ska vara, och jag undrar om det fanns ett enda samtalsämne vi inte vidrörde.
Medan vi var iväg och plågade våra plånböcker stod pojken hemma och bakade,och klockan två beegav vi oss hemåt.
 
När jag väl kom hem insåg att jag inte ens handlat så mycket att jag behövde bärhjälp... och att det enda jag faktiskt köpt till mig själv var ett regnställ, en tröja, underkläder, en nageltång och en pincett...
Resten var till andra. Katten fick mest.
 
Så fort jag kollat igenom allt en gång till så satte jag mig intill pojken i soffan... sen minns jag inte så mycket på en halvtimme, för jag är rätt säker på att jag somnade där i soffan.
Och sedan var det upp och igång igen som gällde. Mot Bohus! Mot bästa bohusmamman och Annie!
 
Där åt vi, och skrattade så tårarna rann, jordgubbarna sprutade ut ur öron och näsa och jag drack inte ens upp mitt kaffe! Midsommarstång hade vi också... En liten grön marsipanvariant. Mitt i jordgubbarna satt den.
 
Och vet ni? Vi höll nästan på att glömma att dansa runt stången! (men som tur var hann vi komma på det innan jag och Ronnie åkte hem, så vi skuttade runt en mamma med en jordgubbsskål och en marsipanmidsommarstång och ett något förvirrat uttryck i ansiktet medan vi sjöng våran nypåfunna variant av små grodorna, som vi hittat på i Ullared)
 
Eller... Små shopparna blev det. (och Ronnie dansade inte, han stod och glodde och skrattade)
 
Kvällen blev fantastisk, och inte regnade det heller... Så med ett leende på läpparna, magen fylld av tårta och jordgubbar och grillad fläskfilé satt jag och njöt medan solen sjönk över horisonten...
Och nu... Nu är det dags att äta scones! Äpplescones. Sedan ska vi iväg på äventyr jag och Ronnie. Till Freeport. Ja, och sen ska vi gå och se på bio ikväll! 
Vilken underbar midsommar!!!

Kommentera här: