En dag i Isla Vista

Ibland måste man ta det lite lugnt också... Semestern är ju ändå till för att komma bort en stund.
Så vi tog en liten promenad i Santa Barbara, och sedan åkte vi en kort tur till Isla Vista som ligger precis i närheten.
Det var alldeles lagom mycket att göra för en dag kan jag avslöja.
Ibland undrar man... flagpole stod det... och jag tänkte ganska många småfinurliga tankar för mig själv... Vet man inte vad en flaggstång är här borta, eller är det vanligt att ha dem som sevärdheter?
Vi var inne i rådhuset i Santa Barbara. Det är en otroligt vacker byggnad., men det är klart att om man jämför med vad jag fotograferade igår så kanske det inte är så mycket att titta på...
(och när jag började fotografera magnolian utanför byggnaden kunde man riktigt höra Ronnie stöna över att jag fotograferade blommor... för det har vi ju hemma också tyckte han)
Men blommor är fantastiska. 
Och raka tråkiga bilder är inte direkt min stil
Och så bar det av till Isla Vista. Där var det liksom på många andra ställen här borta fantastiskt vackert... 
Vågorna slog in över strand och fötter och jag njöt i fulla drag över tanken på att jag står med fötterna i havet i mitten av januari.
Jag trodde inte det skulle bli så många bilder idag, men det blev en hel del. Tema sand och strand. Hav, vatten... Jag älskar vatten! Och så vill jag ha ett teleobjektiv. 
Det tänkte jag på när jag var i Grand Canyon också. Jag såg så många bilder jag ville ta, men som jag inte kunde. För jag var för långt bort.
(och när jag stod under piren med för den delen... risken att bli blöt var liksom inte liten. Den var överhängande)
Havet vann till slut. (och den här gången hade jag åtminstone tagit av mig skorna innan jag gick ned til stranden)
Så det gjorde liksom inte så mycket att jag blev blöt...
Och jag var inte ensam heller...
Och den där piren... Den var värd varenda blöt tå!!!
Och det vet jag en till som tyckte minsann
Och ja, jag älskar att vara här...
Vackert. Det är bara förnamnet.
California. My kind of place. <3
1 My:

skriven

hej!!

Sökte på adressen jag bor på då jag nyss flyttat till Norge och såg att du också bott där (vet inte om du bor kvar men antar inte det...) skulle du vilja mejla mig ? Har några frågor o ställa då jag behöver lite råd och är ensammen här i Oslo..

Svar: Hej! Jag ska försöka svara på vad du behöver veta. Jag bor i Sverige igen, i Göteborg... Men om du fortfarande behöver hjälp ska jag se vad jag kan göra...
[K]x1

2 My:

skriven

oj!! Glömde skicka mejlen men här kommer den.

Kommentera här: