Från en soffa i natten

Mitt liv rullar på rätt bra just nu. Det är ofattbart. Om jag ska säga något som stör mig lite så är det väl det att jag har väldigt mycket jobb just nu. 
 
Och eftersom jag bara jobbar kvällar så hinner jag knappt träffa Ronnie mer än 20 min per dygn. (så vi går inte direkt varandra på nerverna om man säger så)
 
Å andra sidan så går mitt sparande ganska fort. Det rullar in på kontot och sparkontot fylls upp till en rimlig nivå igen hyfsat fort.
 
Men det är baskemej dags att säga upp den där lägenheten snart. Och flytta ännu en gång från aprilgatan... till aprilgatan... Stackars alla som tänkt skriva brev till mig... jag studsar ju runt på den här gården som en annan vettskrämd hare...
 
Vilket nummer talar jag om när jag flyttat in på riktigt. 
 
Men pryl för pryl håller på att bäras över härifrån, och hjärtat och hjärnan har liksom redan flyttat in. Och det känns så självklart på något vis. Att det är här jag ska vara. 
 
Nu har jag suttit och betalat denna månadens räkningar. Och känslan av att ha pengar över är fantastisk. Helt fantastisk. 
 
Inte behöva vrida och vända på varje slant, och ändå veta att skulle någon annan vara i kris så hade jag varit förmögen att hjälpa även dem... 
 
Den känslan. Önskar jag att fler fick uppleva.
Men nu... nu borde jag säga godnatt. Imorgon blir det ännu en dags arbete. Det näst sista på mitt åtta dagars pass... 
 
Så sov gott med er, ni som undrar hur jag har det ställt idag. <3

Kommentera här: