Gissa vad jag har gjort idag?

 
Ja... var kan jag ha varit? 
Här. Precis här och nu. Hela dagen. Först vaknade jag, knuffade pojken ur sängen och åt frukost för att sedan gå ut med hunden, och rösta. Och skicka ett sms till min mor på gotland. Det är ju trots allt mors dag idag. Och min dopdag. Och päronens bröllopsdag. Nästa år... firar de trettio år som gifta. Och jag firar... 30 år som Jenny Elgh... :D
 
Och när vi vandrat runt i regnskog och styr kosan mot utgången... fastnar jag... sådär som jag kan. Stenar. Smycken. Där hängde en amulett gjord av tigerfalköga. Så otroligt vacker. Men jag hängde tillbaka den. 
 
Fast där fick den inte hänga kvar. Nänä. Runt min hals hänger den nu. Även fast jag hängde tillbaka den. 
För... Ronnie tyckte visst att jag skulle ha den. 
Sa jag att jag är ett troll för övrigt? Hur blev jag ett troll egentligen? Men okej. Ronnie kan väl få bestämma en sak då. 
 
(han pepprar ändå tomatsoppan för mycket. Och så letar han efter rattkryckan...när den sitter på ratten... okej då... han har inte för mycket peppar i tomatsoppan egentligen... det kan ha varit jag som yrade i nattmössan.) Vällingen tog han också slut på... 
Okej... snurrar till det lite när jag är trött så om han nu råkar tycka att jag är ett troll så kan jag väl vara det. Ett Elghtroll. Jag har ju trots allt varit trollmoster rätt länge. 
 
Fast jag är fortfarande inte helt säker på hur jag blev ett troll... 
 
Hörrni... äter troll sushi? Det gör de va? För jag tänker inte vara ett troll om inte troll äter sushi. Jösses vad trött jag är. Och vilken helg jag haft.
 
Älskade Ronnie. Älskade vänner och familj. Och om drygt en vecka är jag och min kamera på ön för nya äventyr. Ses vi då?

Kommentera här: