Recept på en lyckad dag och två mils vandring...

 
Våren har kommit... Och är man ledig så är man... 
En ledig dag innebär... att man drar till stallet. (nu börjar träningsvärken att komma för övrigt)
I stallet hjälper man till på ett barnkalas. I ca två timmar pysslar man om Nisse och Edward, och håller ponnyridning i ca en halvtimme för en massa barn. Sen plockar man in Kodex från hagen och pysslar om honom lite, tränsar och hoppar upp på en liten barbackatur. 
 
Väl ute med Kodex passar man på att hitta någon som gillar att rida, springer runt med en kamera och därför också följer med till stallet. 
(konstigt nog så fastnade jag där... för den där Edward... han stod i hagen och var underbar. Med huvudet sträckt mot mig kunde jag inte låta bli att komma fram till staketet en gång till och gosa med honom. Och när jag står där med armarna om denna fantastiska häst så böjer han huvudet över mig och lägger det mot min rygg.) Hästkram.
 
Efter många om och men så begav jag mig hemåt.
(och inte för att vara sån, men efter ett sånt schema så är ett bad ganska välbehövligt) Så därefter blev det att dra hem och ta ett varmt bad... (Stall luktar underbart för en annan, men inte alla uppskattar näsan fylld med hö och hästlukt)
 
Fast... När jag satt där i badkaret så insåg jag att jag ville gå ut. Igen... Fast med min kamera. Lärjeån lockade
 
Ljuset återvänder. Naturen börjar blomma och lycka är när man kan fånga det där på bild.
Solnedgång vid lärjeån... Men inte tog dagen slut där inte. Eller ja... den är ju faktiskt inte slut än.
 
På vägen hem från lärjeån (och den där förbaskade backen) blev det bestämt: Sushi till middag idag. 
Så istället för att gå hela vägen hem går jag in genom Ronnies port och längre än så hinner jag inte förrän jag får igen för alla soppåsar han fått bära ner från min lägenhet på vägen hem (jag lovar att han måste ha sparat säkert två veckor för att jag skulle få igen) Och där vänder jag, i dörren, med en hel soppåse (för resten tog han själv... hur man nu får plats med fem soppåsar i en hand?)
 
Nästa anhalt: Soprummet (vilket inte var nämnvärt intressant egentligen) och därefter mot sushin!
 
(jag kan för övrigt tala om att jag har tagit på mig fel byxor för att sätta i mig så mycket sushi... eller så är det den där äppelpajen som liksom blev det som sa att jäääääklar, nu måste knappen knäppas upp)
 
Men... klaga tänker jag inte göra... det var himla gott med äppelpaj, OCH JAG ÄR FAKTISKTLEDIG IMORGON OCKSÅ!! 
 
Hur man är ledig? - en guide i tio steg...
Dagen innan: Beställ solsken och varmt väder
Steg ett: Vakna. Känn dig älskad. 
Steg två: Upp, ut med hunden och sen till stallet.
Steg tre: Stallet. Hästar... Alltid bra.
Steg fyra: Hem och ta ett varmt bad.
Steg fem: Upp ur badet fort som satan när du inser att vädret fortfarande är fint och dra på dig kläder (de där trånga byxorna), och så ner mot lärjeån med kanmeran i högsta hugg.
Steg sex: Bestäm att det blir sushi till middag. 
Steg sju: Dumpa kameran hos Ronnie, bär ut Ronnies soppåse, åk och köp sushin.
Steg åtta: Ät sushin och vägra dricka vatten förrän du bli törstig...(då hämtar Ronnie vatten åt dig nämligen)
Steg nio: Tacka ja till äppelpaj.
Steg tio: Sitt i soffan, gå igenom dagens bilder och drick lite te medan Ronnie lagar äppelpaj, halvsomna (slut ögonen och föreställ dig ett färdigt blogginlägg, och...)  Voila!: Klart!

Kommentera här: