Life is what you make of it.

Häromnatten satt jag och gick igenom lite bilder på min dator. Och så började det klia i fingrarna... hur skulle det se ut i svartvitt... (sen satt jag uppe till tre eller något...)
Hela natten satt jag där... höjde lite ljusstyrka här, sänkte lite skuggor där... höjde kontrasten och minskade färgintensiteten...
Som på bilden ovan, som egentligen inte alls var bra, för hela ansiktet hade försvunnit, men så tänkte jag på det där att man aldrig kan veta var man hittar en person som trillar in i hjärtat och blir en av ens bästa vänner innan man ens visste ordet av... och inte heller vet man hur de ser ut innan det sker...
Det här, mina vänner, är Annie. En av mina absolut bästa vänner. I skrivande stund befinner hon sig på andra sidan av vårt jordklot, i Santa Barbara.
 
Dit flyttade hon för att leva sin dröm. Just så som det ska vara. (och inte fan tänker jag vara utan henne ett år, så jag ska snart dit och hälsa på... )
 
Kan man förverkliga sina drömmar så bör man göra det. Jag levde min lilla bubbla på wendelsberg för sju år sedan, och det var värt sin vikt i guld. Att få bli den som bestämmer över mig själv, växa och inte låta andra köra över en. 
 
Att få personlig tid och kompetens. Hon studerar foto. Jag studerade till ANT-pedagog. Ett helt år för bara min egen skull. Och jag kallar det för en bubbla, för man blir lite avskärmad från verkligheten när man lämnar det som är hemtamt och flyttar till ett ställe man inte vet något om, för att göra något man drömt om, utan att ha en massa människor man känt hela sitt liv omkring sig. 
 
Man behöver göra lite såna saker då och då. Umgås du bara med en och samma klick av människor hela livet, och gör samma saker som du alltid gjort finns heller ingen möjlighet för dig att utvecklas eller lära känna sidor av dig själv som du inte visste om att du hade.
 
Och ett är säkert... När man väl tagit det där steget, tvivlat på sina förmågor och undrat över sina val... När väl alla de där frågorna ställts, och du står där med svaret, då finns inga tvivel kvar längre.
 
För du ÄR så mycket starkare än du trodde från början. 
Utmana dig själv så får du se!
 
Livet kommer bli så annorlunda.
<3
1 När Annie fotograferar i Kalifornien:

skriven

Jag älskar dig, Nenny! <3 Du har så rätt så. Man måste våga. Om man aldrig provar kanske man missar någonting fantastiskt! :-D

Svar: <3 <3 <3 Only those who try will know that. Älskar dig också bästaste Annie
[K]x1

Kommentera här: