Farvälkakbak och några ord därtill

Så var det dags.
Jag står inför mitt sista arbetspass på ICA Nära Almedal. Nu smäller det, och livet tar en ny riktning, vilket ska bli fantastiskt roligt.
Men jag tänker inte sticka under stolen med att jag kommer sakna Almedal.
Alla dessa underbara människor som jag mött genom de senaste åren.
 
Så därför står jag här mitt i natten och bakar kladdkaka. För något måste jag ju göra för att visa min uppskattning för mina kära kollegor, vilka jag arbetat med allt från någon dag, till över två år. 
 
Det blir min alldeles egna kladdkaka, och tänk, att receptet tänkte jag också bjuda på här... (Jag rekommenderar det varmt)
 
Nu står den i ugnen och hela köket fylls av den mustiga chokladdoften, och jag önskar lite att jag kunde baka till er allihopa där ute, och särskilt de av er som är kunder på almedal. :)
 
Så många kommentarer som jag fått angående min uppsägning. Så mycket kärlek som ni delat med er av och så mycket varma samtal och omfamningar jag fått. <3
 
Allihop kommer jag ta med mig, och så avslutar jag mina dagar med möjligheten att dela med mig av det där lilla extra jag brukar ge... 
De där frågorna jag brukar ställa, påsarna jag packar ibland, erbjudandena jag påminner om, och några ord om hur jag tänker, där jag sitter i kassan...
 
Att jag inte skickar ner brödet eller chipspåsarna först på bandet, så att flaskorna och mjölken kommer efter och krossar dem, och att frukt lätt blir mosad om den hamnar längst in i hörnet... 
 
Att den där mjölpåsen är lite ömtålig för vassa kanter och att plastpåsar lätt kan hamna under kanten på bandet och gå sönder.
Att småbarn kan klämma sig på bandet när det är igång, så att man tänker på att stänga av bandet när det sitter ett litet barn där. 
Eller när jag går runt och hjälper någon hitta sina varor, eller tänker på att fråga om de ska ha saffran när de ju radat upp resten av ingredienserna till bullar... och den där gräddfilen som alla glömmer när de ska köpa dipp.
Eller om de visste om att muscovadosocker gör kladdkakan mycket godare...
Eller att komma ihåg att tacka de kunder som vänder streckkoderna åt rätt håll för att det sparar mina handleder. 
Kanske bjuda någon på en påse ibland, eller ringa till en taxi. 
Ni vet... alla de där små extrasakerna...
 
Som jag tänker på... när jag sitter i kassan... 
Ja, nu tackar jag Almedal för den här tiden, och flyger vidare på mina ivriga vingar, och kanske ses vi där i Hjällbo också... och det finns en viss risk att... jag förmodligen tänker exakt just så... när jag sitter där i kassan på Hjällbo... att den kund som lämnar min kassa ska göra det med ett leende på läpparna och känna att någon har sett den just idag, gjort dagen lite bättre, och det krävs faktiskt inte så mycket för att göra skillnad. 
 
Ett leende, en nick, ett tips om muscovadosocker, eller ett "Ha en trevlig kväll"... eller kanske ett litet käckt "smaklig måltid" när salladsbyttorna åker längs bandet. 
 
Och där blev kladdkakan klar... Så nu är det väl bara kvar för mig att säga några väl valda bilder också... (det vore ju inget klokt blogginlägg om jag inte lade till några bilder också menar jag... )
 
Så... Håll tillgodo, och lycka till med kladdkaksbaken!
Och så en lite tydligare bild på hur man gör...
Vi hörs mina vänner!
1 noren:

skriven

Naminam! :-)

Svar: You bet! :D
[K]x1

Kommentera här: