Det senaste...

ICA-skolan... Ja; jag kom med.

Innebär?
Att jag det närmaste halvåret kommer ha en heltidspraktik på ICA, och utbilda mig i hur ICA fungerar.
Så när jag är klar ska jag ha koll på kassa, mejeri, kolonial, frukt och grönt, färskvaror, prismärkning, svinn, ekonomi, orderbeställningar... och så vidare... listan kan nog bli rätt lång liksom.

Förra veckan fick jag efter en intervju reda på att jag var antagen.
I tisdags började min praktik. Med varuplock i Bergsjön och sedan fem intervjuer med arbetsgivare på det.
Fem olika ICA-butiker...
Bergsjön, Hjällbo, Smycketorget, Länsmansgården och Tuve.

Jag hamnade i en toppenbutik på Smycketorget i Västra Frölunda. Är ett helt underbart gäng som arbetar där. :)

Gött att veta vad man ska göra om dagarna i ett halvår nu, även om jag inte får lön för det så är det pensionsgrundande iaf.

Så det störde mig lite att jag blev tvungen att ringa jobbet idag och säga att jag blev sen... Tredje dagen och jag kommer sent liksom...
Fast det var inte riktigt mitt fel att vi krockade med bussen. Så jag borde inte klaga, för vi överlevde allihopa, ingen skadade sig men det var inte särskilt stadigt att stå på benen efter att ha sett ner i ett hål och undrat om vi var på väg ner där eller skulle klara oss... Så det var nog bra att jag fick gå en halvtimme extra för att komma fram.

Det var en mycket trevlig människa jag fick sällskap av, och vi pratade djur hela vägen, och sen visade det sig att hon bott i Bergsjön.

Ja, det händer lite i Götet kan man säga. Och hur mår mina djur?

Jo tack, Ninja fick två knäckebröd ikväll och gottar sig lite extra, och Harley har fått en halv falukorv, så han är lika nöjd han.
Ninja är en rolig liten filur. När buren är stängd kan hon sitta och skaka galler för att hon inte har något att göra...
Då öppnar man buren, så hon får skutta runt... sätta sig i höpåsen är en favorit... I kanske en kvart... sen hoppar hon in i buren och börjar gnaga på gallret igen... Inte kuddar eller sofftyg, eller skåpdörrar, utan små metallstänger verkar vara det man ska ha i munnen... Hon kanske varit häst eller nått i ett tidigare liv :P

Och så har vi det där med huruvida hon är rädd för hunden eller inte. Ja...g skulle inte tro det...
Hon tycker inte han ska vara där inne om inte jag är med... Så hon försökte faktiskt bita honom en gång... Snacka om tuff kanin.

Som sin matte liksom. :P Undrar jag vad som förssiggår i hennes huvud...
"Hmm... du e stor och svart och du sitter alldeles för nära min höpåse. Bort med dig din dumma stora svarta pälsboll! Det blir hår i min mat!!!"

lalala "...men jag blir trött på slutet och blir omsprungen av karl... "

Jo, det är mitt humör idag. Ganska bra. Ganska trött. Varit en lång vecka med lååånga dagar.
Idag har nog varit längst. Hänt väldigt mycket idag, så nu är det snart dags att skutta ner under täcket och slumra lite...

Sa jag att min lägenhet är städad också? Nu är det bara några saker som saknas för att mitt sovrum ska bli komplett. Orgel taklampa och två vägglampor... och så två lupo tvättkorgar från Jysk. Sen är det perfekt! :P

Slumra var det ju... Eller... ska nog kolla in på vovvens blogg en sväng också. Så han får tala om vad han gjort... :P

Götet är fullt av liv och rörelse... hur är det hos er? Kramar om
1 Jonas:

skriven

Läst,

Mm fullt me vackert folk på stan!

2 Emelie:

skriven

Gumman!! Hoppas du är ok efter krock! Läskigt värre.. Roligt med praktik! :) hoppas det leder till jobb i framtiden!



Puuuss & kraaam finste älg! Sixten hälsar!

Kommentera här: