Dag 24 - Det här får mig att gråta

Hmm.

Ett sånt här inlägg ska man inte skriva när man är deppig... Då blir det bara gnäll skulle jag tro.

Vad som får mig att gråta?
Att se när det går bra för folk. Kan sitta och storböla när jag ser på Extreme Home Makeover.
Och dr Quinn.
Och Seventh Heaven.
Och Lejonkungen.

Eller om någon får sitt drömhus, eller en lägenhet de velat ha.

Kärlek är det väl egentligen som får mig att börja gråta.
Vilket är både bra och dåligt.
Mina känslor åker berg och dalbana just nu, och det är verkligen inget jag rekommenderar.
Jag vet varken in eller ut. Inte vad jag vill bli eller hur jag ska bli det.

Jag kan börja gråta för ingenting just nu, men ändå stå stark i alt jag gör.
Kanske för att jag redan lärt mig överleva fast hjärtat är brustet och bortkastat någonstans.
Att jag inte lever ens hälften så mycket som jag överlever just nu får mig att gråta.
Ändå klarar jag av att gå ut med hunden två till tre gånger om dagen, ge honom mat och städa hos kaninen och kanske låta henne hoppa runt lite...
Jag klarar av att ta mig till stallet varje söndag. För att det får mig att leva. Djuren får mig att leva...

Jag står väl egentligen lika stadigt, om inte stadigare än förut, men stundtals blir jag begravd i känslor.
Då gråter jag.

Jag är inte särskilt kall, eller tål mer än andra, men jag tycker inte att mina ögon borde rinna i stunder jag egentligen vill ha trevligt med en vän.
Så jag bär det med mig tills det känns okej att släppa ut det.

För jag släpper alltid ut det. Jag har slutat lägga locket på. Det gjorde jag för ganska längesen nu.
Ja, jag kan börja gråta för ingenting just nu.
En fin melodi.
Och den senaste tiden har jag hört många melodier som letat sig in i mitt hjärta.
Musik är det språk jag talar bäst just nu.

Så om du vill att jag ska veta vem jag är för dig, hur du mår eller vad du vill, eller vad du önskar mig så är en låt bästa sättet att nå mig med.

Så... Vad är jag för låt? Vad vill du säga mig kära läsare?

Kram på dig.

Kommentera här: