Dag 22 – Det här upprör mig

Ja... Det beror ju förstås på vilket humör jag är på... Och vilken tid i månaden det är... ;)

Och om det är fullmåne.

När det är fullmåne kan jag sitta och gråta till Dr Quinn.
Det kan jag iofs göra hela tiden, men det går liksom extra lätt när det är fullmåne...

Sen om det är bra eller dåligt vet jag inte. Och bryr mig inte så mycket om heller. Det händer bara.
(gissa om jag blev förvånad första gången jag kände tårarna började rulla för att jag såg på Dr Quinn igen sedan jag var liten... JAG?! Som aldrig gråter?! Eh... Typ i alla fall )

Och vet ni?
Det ÄR fullmåne. Och jag kommer grymt dåligt överens med mina ögon huruvida tårar är tillåtna eller inte.
(När jag väl bestämmer mig för att de INTE är det så får de för sig att solljuset är för starkt eller att jag mååååååste fått en allergisk reaktion igårkväll...)

Vilket jag faktiskt inte fick. Sådeså.
Så därför satt jag som en unge som tappat sin glass och bölade till Motorhomes-Into the Night och tyckte att jag borde få en ny glass.

Det fick jag inte :(
Dumma skitliv!

Och vad som upprör mig?
Jo, så här är det:
Jag blir upprörd av orättvisor. Saker som händer som inte borde hända.

Sen är jag kanske lite konstig, för jag blir fruktansvärt upprörd av att förstå.
Att bli sviken, men förstå varför gör att jag känner mig fråntagen rätten att vara arg.
Sånt är jobbigt. (prova att svälja ett äpple helt liksom...)

Och att förstå hur det står till med mina vänner och världen vi alla bor i, men samtidigt inte kunna göra så mycket åt det som jag vill...

Och vad jag vill?
Oj... Don't get me started typ.

Om jag fick en önskan så skulle jag nog vilja kunna vifta med ett spö, säga sim sala bim, och ändra rätt mycket i vår värld.

Djur skulle inte bli straffade för hur människor är.
Människor skulle få stå för sina handlingar.
Empati, sympati, kärlek och förståelse skulle spridas.
Den skada vi gjort mot vår natur skulle tas bort, och folk skulle fått lära sig hur man tar hand om istället för att döma och förstöra.
Folk lyssnar, älskar och bryr sig, istället för att ta för givet.
"Jag älskar dig" skulle höras mycket mer över vår jord, och ingen skulle behöva sitta ensam när det är tungt att ro.
ALLT som förstör våra sinnen skulle tagits bort. (Att alkohol inte fanns vet alla att jag redan önskar)
I detta fall menar jag maktberusning... För folk behöver ledare, men inte människor som gör det för att se bättre ut... Och så menar jag religionsfanatism... Tro ska alla få göra, men att bokstavligt och slaviskt följa en bok eller behandla människor utifrån vad en tro säger, och inte utifrån allas rätt till människovärde och liv, har vi sett ger ganska blodiga resultat... och ändå verkar det inte som att vi människor lär oss.
Medicin skulle för övrigt enbart användas som medicin.

Halleluja. Vilken liten Jenny-utopi. :P

Ja hörreni... Gissa vad som upprör mig...

Åh... Så var det det här med avgaser och onödiga industrier.
Där har vi alla förmodligen rätt olika syn på vad som är onödigt, så det är lika bra att inte gå in djupare på det.
Jag har mina åsikter, ni har era. Gött!

Orkar jag skriva mer nu?... Neee... Eller.... jo kanske...

Fast inte om vad som upprör mig.

Then what?

Vad jag haft för mig sen sist kanske?

Okej, Here we go:

Jag har... jobbat på galaxen lite till...
Ridit... Liksom OMG vad jag har ridit.
Levt!
På riktigt! Kolla här liksom:

Hmm... Några bilder till kan jag bjuda på...

För gissa om jag levde livet medan Martin fotade detta:


Ja, alltså... jag lovade ju några bilder sist om jag inte minns helt fel... (eller jag lovade det i alla fall i mitt huvud, även om jag inte skrev ner det...:P )
Så här kommer en drös...
Först ut blir en bild där man (hur nu det är möjligt) verkligen ser hur sjukt snabb Kodex är:


Och så har vi bilden där man verkligen kan se hur Kodex och jag ler ikapp:


Min nya profilbild på facebook:


Sekunden efter min nya profilbild på facebook togs denna bild... (hmm... är det verkligen samma häst?):


Visst är det samma häst... (har jag berättat hur sjukt underbar och lyhörd han är på mina skänklar och hjälper?), titta bara:


Eller hur gosig han kan vara?:


Allmänt så är Kodex verkligen hästen, med stort H, i mitt liv just nu:


Fast nu får det nog vara färdigt med hästbilder... (för den här gången i alla fall... :P)

Jag har faktiskt gjort mer än att rida...

träffat min bror, och hans barn. Fast det har jag inga bilder på...
(vet inte om det var smart eller inte att släppa lös dem i min lägenhet, men gjort är gjort...)

Harley är ju den bästa hunden ever. Han blev trampad på, gosad med, petad i nosen, ögonen och öronen. Dragen i svansen, gosad med, sutten på, klappad, gosad med, sutten vid, träffad av diverse flygande prylar eller böcker min brorson hittade...
Och vad gjorde han? Ingenting. Utom att slicka på pojkens händer.

Och min lägenhet...?
Ligger fortfarande böcker här och var...
Dessutom hittade jag en fjärrkontroll i kökslådan.
(vilket var tur, för den behövdes för att kunna se på film...)

Jenny, som var här och såg på film, hittade en ljussabel... I min soffa.
Nikolina i sin tur tyckte det var en dildo, och min mor frågade sig om hon suttit på den...

Igår drack jag te i mitt gamla hem, och blev med kaninprylar och hundben. Åh... Fick med några filmer på lån också.
Harley slickar och bockar.

Ninja... Blev superglad hon med. :)

Ja, alltså, jag med. :P

Det finns säkert mer att skriva, men nu får det nog vara bra för denna gång... Här kommer lite dagsfärska bilder, och en fundering på vad ni haft för er den senaste tiden?

Stor kram från mig och min lilla pälsfamilj.



Ha det fint mina vänner!
1 Mamma:

skriven

Jättefina bilder, tänk om jag hade kommit på hur man gör skulle det finnas bilder på min blogg också. Men,men.... Jag har flyttat ut i svampskogen, utom idag. Var hos Liam och sedan pratade jag kl 15.00-16.30 Träffade en kvinnlig svampleverantör som åker till Husby på fredag. Imorn blir det mer svamp och ett besök på arbetet för att se på ett par stövletter som har för hög klack till nuvarande ägarinnan. Dom kanske blir mina om dom är fina! Haha! Kram

Kommentera här: