Dag 14 - Vad jag hade på mig idag

Spelar verkligen inte så stor roll egentligen...
Å andra sidan kan jag göra en kort historia kortare och avslöja att jag tvättar idag... Så det är inte direkt snyggaste tröjan och hetaste jeansen som sitter på.

Näpp.
Dagens kläder sitter rätt löst... Men det är faktiskt inte bara för att jag tvättar.
Det är för att hela jag gör ont.

Denna vecka har liksom varit ganska körig. Häng med vet jag:


Måndag:
Upp tidigt, ut med hunden... Så skriva in sig på arbetsforum vid åtta... Var jag till soc också? Nä... det var en annan dag. Jag var till stallet och red med Madde och en helt galet värkande fot... (vi kan gå in närmare på det senare)

Direkt från stallet till en arbetsintervju... Som gick riktigt bra... (hur sjutton jag nu lyckas med det, när jag stövlar in där med mina hästskitluktande skor och en jacka som fått samma päls som hästen på något vänster, och ursäkten "Eh... jag kom direkt från stallet. Han inte byta om innan"...) Och gissa vad - Arbetsgivaren var såklart hästallergiker också. Trots det var jag tydligen "en väldigt stark kandidat"

Hmm... Sen var det ju så att jag inte hade mat hemma, så det var bara att stövla in på närmaste mataffär (vilket råkade vara ICA Focus) och handla.
Här någonstans måste mitt undermedvetna bestämt sig för att jag skulle passa bättre som helt mörk och luden och gå under benämningen apa... För jag handlade på... I en sån där rullkorg.
Den blev full och sen när jag kom till kassan insåg jag att det här blir fyra papperspåsar!!

Bara att bära. Ajsomfan. Om jag sov gott sen? Eh... Inte riktigt, men jag hade massa mumsig mat hemma iaf!

Tisdag: Upp! Ut med hunden!
(Och den jäkel som slog mig hela natten vill jag ha ett snack med!!)


Sen till stallet. Ut med Nisse en sväng. Trodde det skulle regna och blåsa, men det blev uppehåll, och solen tittade till och med fram. :) Fick till några riktigt mysiga galopper också.
(Här är min värkande kropp och jag inte helt överens)


Och vad är det med folk och ringa när jag sitter till häst?!
Efter ett tag ringde det igen. Det var hantverkare... Som skulle fixa i mitt kök...
Nenny åt hos Martin den kvällen, och det slutade med att vi.... Hehehe.
(Eller så flyttade vi över en massa av mina saker till mig igen)


Onsdag:
Upp igen för fan! Ut med hunden! Så kom mina nya bänkskivor flygande genom fönstret...
(Okej, det kanske inte gick till riktigt så...)

Nya bänkskivorna kom med en gubbe, som fick stå ut med Harley helt själv, för jag skulle till arbetsforum. Där satt jag på möte i ca 30 min. Sen gick jag runt på Kortedala torg en stund... (jag vet inte hur jag missat det, men det är visst marknad där sista onsdagen varje månad) Och så var det hem igen.

Halv ett ringer en spis på dörren och vill ställa sig i mitt kök. Jag sa att det var okej, men bara om männen som följde med Spisen flyttade ut den gamla rostiga saken först. Det var inga problem minsann.

Så med en ny spis och nya bänkskivor sätter jag mig och myser ett par timmar. Sen går jag ut med hunden, ger honom mat, och åker hem till Nikolina och gör nog den godaste ostsåsen som någonsin befunnit sig i en lasagne... (Kan ha överdrivit LITE, men den var riktigt god)
Sen hem och... försöka sova... (det blir bättre och bättre)

Torsdag: Å hej... Å... hå.... Ååååå Hejj! Uppe! Mot Socialkontoret! (för att få reda på att mötet blivit flyttat)
Hem igen då... Mysa lite... Pyssla lite... Så tillbaka till Soc. Sen direkt in till en Tattin som var ivrig att visa mig allt han lagat iordning så fint på jobbet
(här någonstans uttryckte jag mig lite halvkonstigt till en person över telefon, så hon fick uppfattningen att han lagat mat... )

Sen åkte vi runt och kikade lite i butiker. Ikea, Bauhaus, Hornbach, Jysk, Mediamarkt, Gallerix, Och ja.. .typ så...
Efter det for den röda bilen tillbaka mot aprilgatan för att kasta ut en massa innehåll ur bagaget, loota min kyl på ägg och mjölk och sedan vända ratten mot julaftonsgatan.

Dagens rätt: TATTINS PANNKAKOR!!! (Har man inte provat dem bör man göra det...)

Så blev det dags att sova igen... Och sov gjorde jag minsann... Fast inte så länge.
Så jag vaknade innan nio idag. Gick upp och ut med vovven. Och så var det dags att tvätta.
Och när man tvättar har man inte tid att göra något annat...

Som att blogga till exempel...

(Men så var det ju det där jag lovade att berätta om...)

En del kanske sett min status på facebook: "Precis så jag kan ha min fot här..."
Under den finns också en kommentar från någon...

Denna någon är anledningen till att jag har ont i min fot.
Jag hjälpte henne att flytta i söndags... Och sätta ihop sin säng och allt möjligt...
Den där sängen i kombination med vad hon INTE tänkte är inget mina fötter hurrar högt för...

För när hon får frågan "Hur mycket plats finns det på din sida av sängen?" tittar jag ner och inser att det är precis plats för mina fötter... (så det är vad jag svarar henne...)

Här någonstans kopplade inte hon att jag visste det för att mina fötter befinner sig där, så hon skjuter sängen mot mig.

Därför har jag ont i fötterna. :P

Så var det ju så att jag egentligen inte har tid att sitta här. Tvätten väntar hörreni. Kram på er.
1 Mamma:

skriven

Kul att du har uppdaterat. Hoppas allt ordnar sig i slutändan. Puss, puss!

Kommentera här: