Med risk för att vara övertydlig...

... Så har jag alltså sparrats mot Martin i veckan...

Två gånger.



Det gjorde ont med benskydd, och det gjorde ont utan benskydd...
Men det var roligt, och jag vill lära mig mer!

Det vi tränade på var att blocka sparkar (eller det vi tränade på sist var det i alla fall)
Gången innan övade vi sparkar och slag också...

För jag har en massa ny utrustning!
En tae kwon do dräkt, boxhandskar, benskydd, tandskydd, skor... hmm... tror det var allt.

(och ja, jag fick blåmärken fast jag hade skydd)


Nu puttar hunden på mig... Undrar vad han kan vilja... Oj!
(han ville upp i knät)

Igår var han helt knasig, för att byta ämne...
Det började ungefär vid tiden då Martin brukar komma hem... Han stod bredvid mig vid datorn och tittade mot dörren hela tiden som för att säga "kommer inte Martin snart?"

Så jag bestämde mig för att gå ut och möta Martin...
Som inte kom medan jag var ute...

När vi kom in i trappuppgången fick hunden ryck, och sprang fram och tillbaka på vår trappavsats, och sparkade ifrån på vår och grannens dörr...

När vi varit inne en stund kom Martin äntligen hem, och Harley blev jätteglad.
Überglad till och med.

Så gosade och lekte de båda pojkarna ett tag, medan jag satt och njöt av att se på.
(ungefär här bestämde Martin att det vore bra om vi spädde på mina blåmärken lite, så vi sparrades en stund)

Sedan åkte Martin iväg och gymmade.

Jag satt hemma.
Såg på tv.

Det ville Harley också göra, så han tittade på mig som för att säga "får jag?", och han fick, så sen hade jag en hund i knät ända till Martin kom hem. Som inte ens flyttade på sig när telefonen ringde....

Så jag missade ett samtal. Fast det gjorde inget.
När Martin kom hem blev hunden galen igen. Han blev jätte Martinig... Skulle putta och lukta och slicka och gosa och leka med honom hela tiden...

De är så fina när de håller på...
Vad har ni för er då?

Kram från oss

Kommentera här: