Har haft en ganska udda natt...

Drömmar kan faschinera en otroligt mycket...
Desto mer när man är vaken än när man drömmer, för det är ju först då man förstår att det kanske inte är så egentligen, och undrar hur i hela världen man trodde det från början...

Inatt har jag haft en sån där konstig dröm.
Den innehöll både det ena och det andra som inte riktigt stämde.
Nu när jag är vaken är jag inte helt säker på i vilken ordning allt har utspelat sig, men det spelar kanske inte så stor roll. Jag skriver det jag kommer ihåg så länge.

Jag vaknade av att jag drömt att jag och en person till sprang fram mot en buss för att ta skydd från stormen som röjde runt. Det som händer är att bussen börjar välta...
Och jag glider in i dvala igen och inser att bussen måste varit på väg att välta för att den redan stod snett när vinden tog den.

Den bussen var hemma på gotland. Tror jag.

Så drömde jag att jag skulle på arbetsintervju ute på hisingen och skulle försöka hinna med bussen. Men jag tog fel buss och hamnade på fårö. Så jag fick åka färjan (även om jag inte minns att jag åkte någon färja) och gå en jävla bit. Hinner precis med bussen mot Visby (som ju var den jag egentligen skulle ta för att komma till hisingen)
Den bussen går längs höga stup. I stil med de som slingrar sig längs bergen i Tjeckien...

Helt plötsligt är jag på väg mot en sån där fotografering med två av mina klasskompisar från Wendelsberg. Den tog massor av tid, och bilderna blev ganska konstiga och en del direkt fula och underliga.
(och jag var ihop med Martin här, tror jag... )

Sedan var jag helt plötsligt ihop med David och han var Martin... Och jag var på väg hem till mina föräldrar, så jag gick hemåt. Och kom till en korsning som egentligen ligger i närheten av slite, men i min dröm befann sig vid en av åkrarna mellan Hau gård och mitt hem.

Sedan tittar jag över åkern som var hemma hos mamma och pappa (fast den såg ut som den gjorde när jag var liten och hade ett stort hål i mitten.)
Jag hör pappa skrika att "Fan! Nu sticker hunden. Vad ska Jenny säga?"

Och så kom Harley rusande mot mig i full karriär, för det var mig han hade fått syn på.
Jag går in på gården och samtalar med mina föräldrar och undrar var David hade tagit vägen, för han hade ju varit hemma hos mig när jag åkte...
Så jag ringde honom och han sa att jag var som jag brukade vara, saknade honom fast han bara varit borta en liten stund. Och att vi skulle ses lite senare, när jag kom hem till honom igen.
Då var det dags att åka bil... Så bil in mot stan blev det. Sen minns jag inte mer...

Nu är min fråga:
What the Hell?!!!

Och Linda har just kommit hit, för vi ska gå och hämta ett paket, och sedan ska jag hänga med henne. Och gå på arbetsintervju... :D
Hoppas ni inte haft en lika snurrig natt.
Dagen började fint iaf. Den började med en puss från söt.
Kram på er

Kommentera här: