Om ett badhusdisco...

Okej då för i helvete!
Jag är väl kort då!

Jag har ju glömt att skriva om det fina samtal jag hade i helgen, med en unge på badhusdiscot...

Följande dialog utspelar sig mellan ungen och mig precis innan ungen skulle åka hem:

Det fina lilla barnet säger:
- Är du vuxen?
Tålmodiga Jenny svarar:
- Ja, jag är vuxen (och funderar på om det är sant eller inte)
Det fina lilla barnet kläcker ur sig:
- Varför är du så kort?
Tålmodiga Jenny har sprungit iväg, så Biffen svarar med en talande tystnad:
- ... (och funderar på vilket bästa sättet att dräpa ungen som är bäst)
Det fina lilla barnet fortsätter prata:
- Du borde spela basket Jenny...
Tålmodiga Jenny kommer tillbaka och frågar:
- Jaså, varför tycker du det? (och tänker att ungen kanske inte tycker jag är så kort ändå)
Ungjäveln svarar enligt sin sanning:
- För att då blir man längre...

Är inte ungar underbara? (när de sover eller har en bit silvertejp över munnen)

nejdå... jag tycker om dem egentligen och jag är nöjd med mig själv... Är bara faschinerad vilka samtal som kan utspela sig när en unge utan silvertejp över munnen befinner sig i närheten av mig...

Just nu sitter jag och har planerat inför kvällens junisgrupp!
Ser fram emot det riktigt mycket faktiskt! :)

Nu ska jag börja lite med ledarbladet också.
Så... back to work liksom...

Bjuder på en gammal bild jag hittade på min helgonsida tills nästa gång jag dyker upp här...
(Ja, man får skratta åt den)
Gammal och suddig
1 Johanna:

skriven

Jag kan inte låta bli o fnissa lite när jag läser din och söta ungens konversation.... ;)

Jag har fått höra ungefär samma sak. Ungar som frågar om jag är vuxen då jag är lika lång som dom, typ...

Men det bara är så. Ungar är korkade.

Hoppas min unge blir smart åtminstone.

PUSS!

2 Mamma:

skriven

Barn är inte dumma, det vet vi. Däremot kan dom lukta fult i aktern och dom frågar väldigt smarta frågor. Min Jenny svarar alltid klokt (Hoppas jag, eller jag vet att hon VET svaret). Kram,snuttan! Vet inte vad jag ska kalla dej för att du ska känna kramen!

Kommentera här: