If I could...

I would put some pictures here from my future to be home...

But I can't!

Well...
I have the keys now, and soon enough I'll be heading for Oslo again!

Idag blev jag uppringd av en konsulent från Jönköping som undrade om jag kunde tänka mig att vara med i en intervju i Jönköpingsposten...
Han i sin tur hade visst blivit uppringd av en journalist som skulle vilja prata med någon som vuxit upp i ett hem med missbrukande föräldrar.
Denna konsulent gjorde mig glad och förvånad!
Att han ringde mig var för att han mindes den föreläsning jag höll uppe på tollare folkhögskola i mars för... öh.. ett och ett halvt år sedan eller något sådant.

Det tyckte jag var jätteroligt och han frågade om han kunde ge mitt nummer till den journalisten.
Jag sade att det var okej.

Nu har jag lyckats få mina nycklar, tog mycket mindre tid än väntat. Så har jag fixat elavtal, och ska kolla på hemförsäkring och sånt där annat tjafs man kan tänkas behöva...

Lägenheten är inte inredd ännu heller, så jag ska införskaffa
- säng
- sängbord
- soffa
- soffbord
- köksbord
- köksstolar
- bokhyllor
- hatthylla
- skohylla
- TV-hylla med plats för DVD-filmer och CD's
- byrå
- TV?
- Stereo?
- mikro?
- mattor?
- Nya gardinstänger... så småningom...
- gardiner?
- sängkläder?
- gästmadrass?
- Laptop... behöver jag ha rätt snart så jag kan arbeta!
- Foton att framkalla och rama in.
- Tavlor... göra själv?


Nu orkar jag inte skriva mer jag behöver... Sånt blir man ju bara deprimerad av... Eller inte bara... Det ska bli underbart när allt kommer på plats! Det kan jag knappt bärga mig till!
Och visst finns det en del skavanker i lägenheten, och jag som har tålamod som en bit brasved i elden vill att det redan ska vara löst när jag kommer, men det får ta sin tid...

Är rätt säker på att Augusti och September kommer vara ett rent helvete vad det gäller flytt och jobb!
MEN:

Jag HAR ett jobb!
OCH:
Jag HAR ett hem!

Sen ska jag bara ordna och dona i det så det blir mitt hem och ser ut som jag vill.
Sa jag att jag vill ha små kafébord till balkongen också?

Tur att jag har porslin och glas och bestick!
En kostnad mindre...
Sen har jag nog en wokpanna också.
Alltid något...
Plus en del kryddburkar...
Två täcken har jag. Duntäcken.... VARMT!
Tre dunkuddar och en jäkla massa prydnadskuddar!
Visst fan ja!
Jag har ju en Djembetrumma (som jag köpt i Norge) och en gitarr (köpt i Sverige) som ska passa in någonstans också!
Och en flöjt (som är köpt i Bosnien).


Mitt hem ska bli vackert! Lika vackert som mig. Och dig.

Och jag kanske har lyckats övertala herr VÄGRAR träffa min familj att åka och sätta på kyl och frys lagom tills jag kommer. Det är bra.
Han är bra också. Han har bara lite svårt att få in det i sin skalle...

Vart riktar jag blicken tro?
FRAMÅT! Visst fan är jag rädd också, men vad finns det jag inte skulle klara av egentligen?
Min lägenhet! Mitt hem!
Mitt jobb!

Min hund...? :D
Puss på er!

Kommentera här: