Om Tacokräks med strimmor i och Afrika

Eftersom jag är på väldigt bra humör idag ville jag dela med mig...

Idag ska jag till Arvika.
Sitter på kontoret med halvläkta papercut efter gårdagens härliga packning av kuvert...
Packning... 2500 kuvert... blir lätt tråkigt efter en stund...

Fråga mig inte vad sjutton det är jag håller på med... kan vara så att jag firar... det blir lätt tråkigt att packa efter några hundra kuvert... Och vi skulle packa drygt 2000...
Men å andra sidan är det Juvente... så risken att ha tråkigt kanske infinner sig, men den brukar inte vara mer än ett par sekunder...

Sen blir Martin galen för att det hamnat papper bland chipsen... Eller så börjar Jan-Tore att sjunga svenska hits... Eller så får Azalea för sig att det är en bra idé att ha partyhattar...
Rätt var det är kommer en Adrian in och bestämmer sig för att hjälpa till... I alla fall en stund. Tills han kommer på att han måste kolla sin mail en kort stund och dyker upp igen för att hjälpa till två timmar senare...
Eller så kastar man vindruvor på varandra, säger till chefen att hålla käften, missar chefens mun med både vindruvor och chips, blir själv missad av en vindruva, men bestulen på två mobiler.... (Martin gillar verkligen inte när det hamnar pappersremsor i hans chips)

Sen finns det alltid viss risk för att mobilen ringer...
I andra änden- och på andra sidan gränsen till sverige- är ett underbart litet (vid tillfället blivande) tacokräks som jag råkar vara ganska fäst vid.
(även om just detta tacokräks är fruktansvärt dålig i geografi, och förmodligen aldrig kommer lära sig att Afrika är en kontinent söderut, och inte en stad i Värmland, att Gotland tillhör sverige och inte Finland samt att Munkfors inte är en förort till Oslo)

Eller så finns alltid risken att något annat galet händer... I mean hey.. It's just an ordinary day at the office... Och så undrar man varför jag är som jag är...

Är det så konstigt?
Jag menar hallå! Var det i måndags eller tisdags mobilen ringde klockan fyra på morgonen bara för att den som ringde kunde ringa?
Eller var det inatt jag fick veta hur det såg ut om man ätit taco fast magen inte tycker om den... nej... vänta... det var nog i morse...
När jag hade sovmorgon... Skulle sova till... jag vaknade tänkte jag...
Och eftersom jag somnade runt tre på natten tyckte jag verkligen inte det var lagom att vakna när telefonen ringde.
För den ringde klockan sex i fucking morse...
Undrar hur trevlig jag är när jag sovit tre timmar egentligen? För jag minns knappt att jag sagt något...
Bara att jag blev ganska illamående. Och gick upp på toaletten.
Sen gick det över. Jag somnade om så sött och vaknade i ganska lagom tid.

Jodå... telefonen har ringt två gånger sen dess också...
Och jag blir lika glad varje gång.
Speciellt när den som ringer avbryter mitt i ett allvarligt samtal om alkohol och är onykter, kräver att få prata om creampie... med min fru... Sen somnar så fort jag får tillbaka telefonen.

Det vore kanske på sin plats att säga att jag fortfarande är singel? ;-P

Hur som helst... Jag ska till Sverige i helgen och det gör mig glad!!
Nu ska jag jobba vidare, fast kanske borde jag översätta det här inlägget först, så det blir internationellt och eventuella norrmän kan läsa det ;-)

Puss på er sötnosar!

Kommentera här: