Vit jul?

Jag tror jag satte mig på fel färja... Känns som om jag hamnat i Norrland; se själva:



Så här ser det ut hemma hos mig just nu... (eller där jag är, eller hur jag nu ska yttra mig)
Det är vitt och fint och eh... kallt?!

Sen är det lite tomt också... har lämnat något i Göteborg som jag gärna haft hos mig istället.
Eller inte något.. Någon...

Nej.
Några.
Men man kan inte få allt.


Lite roligt är det att pappa försökte ta med sig kaffekoppen när han skulle hämta ved... och att mamma skickar mms med riesen till en godissugen pojke i göteborg.. :S
(sen kanske jag ska nämna att golvet ut mot köksfarstun knarrar precis som det gör hemma i sängen när man typ dör om man lyfter på täcket...) ... Det gör för övrigt pappas stol också...
(Man dör när den gör det med)

Sa jag att Martin tyckte det var lite orättvist att min pappa kunde nå min godispåse och äta massor?
Han tyckte det var så orättvist att han lät som en ledsen hund...
Vilket inte hjälpte för han kunde ändå inte nå min godispåse...
(Han kunde bara se den... via msn.. så jag passade på att vräka i mig lite extra mycket sådär lagom retfullt)

Och vad har jag gjort sen jag kom hem då?
Inte en susning. Igår... gick jag runt. tog det lugnt. Saknade Göteborg. Var glad över att vara på Gotland
Följde efter mamma som en matchande svans till Martins hundljud.

Plockade lite med julsaker. Tvättade inte.
Fotade snön... Undrade om jag hamnat rätt, eller om båten kört helt åt fel håll... Det undrar jag idag med... Det bara vräker ner lappmögel.
Sen har jag klappat min katt.

Och eftersom vi gärna delar med oss av både kroppsljud och lukt i den här familjen tyckte mamma det var lite roligt att dela med sig av en bild också.
Katten låg helt åt fel håll upp och ner i mitt knä som en bebis med baktassarna i vädret och framtass a'la Michael Jackson (lite lagom nerkörd mellan bakbenen sådär, så han låg kanske inte riktigt som en bebis, men nästan)

Imorgon ska jag åka och julhandla. Weeee.

Det är snö.
Nu ska jag hjälpa till lite mer här hemma.
Puss och kram på er.
1 mamma:

skriven

Hördu du du! Här ska du inte sitta och leka! Det är ingen semester här inte. Kom igen nu! Mer tomtar ska upp!!!

2 Moster:

skriven

Oj oj....med tanke på kommentaren före så har du fullt upp märker jag. Min morsa e likadan...haha!

Vi har lika mycke snö här. Lite kul e det faktiskt. Va länge sen det va snö på julen.(tror jag)

Riesen är gott!!

Kram...

3 Fredrik:

skriven

Tur att jag har vinterdäck på bilen... Det verkar som att jag kommer att behöva dom! Även om det är massor med lappmögel i Sthlm med !!

Kommentera här: