Trasig!

Jag är helt jävla söndersliten!
Det gör ont i hela min själ att lämna Norge.

Förlåt för att jag inte kunde titta på er när jag sade hejdå, men ni var så vackra att det gjorde för ont.
Jag vet att jag redan sagt det till er, men det spelar ingen roll.
Jag kan inte göra mig kvitt känslan.
Jag visste inte vart jag skulle titta. Ni var så fina allihopa och tårarna brände sönder mina tårkanaler och frätte nästan upp halva min strupe.

Jag kunde inte säga allt det jag ville säga till er, för när 160 personer ställer sig upp i en applåd som aldrig vill ta slut för att tacka en är det lätt att tappa talförmågan.
Jag tappade allt. Hakan, talförmågan, hjärnan... det blev helt tomt i min skalle.
Hjärtat var överfullt och att se er resa er för andra och tredje gången gjorde det inte lättare.

Fjärde gången var jag så borta att jag inte visste om det var meningen att jag skulle gå och sätta mig, eller stå kvar, eller gå runt och krama om er.

Jag fattar inte hur ni kommit att betyda så fruktansvärt mycket för mig.
Jävla norrmän!
Såklart har jag inte hunnit bli lika bra vän med alla, och visst har jag några jag speciellt vill nämna, men jag vill inte riskera att glömma någon, och om det är någon som känner sig mer berörd än andra av det här inlägget så är det helt i sin ordning.

Tack för det här året! Från botten av mitt hjärta.
Jag hatar er för att ni betyder så mycket!
Om ett tag kommer saken att lugna ner sig. Det vet jag. Men just nu sitter en slö kniv i mitt hjärta och karvar, och det gör så förbaskat ont att jag inte vet var jag ska ta vägen.

David: Kärleken går inte att planera, din förbannade dumskalle. Trodde du visste att jag hade koll på det. Go for it, idiot! Om jag ställde mig i vägen skulle jag inte vara klok. Och jag skulle inte vara din vän. Vi ses i Göteborg. Älskar dig.

Norge: Jag älskar er!
1 Della:

skriven

=´( gråter me dig...

2 Christine Oshaug Aasen:

skriven

Ah, Jenny. For et innlegg. Nok en gang denne uken sitter jeg med tårer i øynene pga deg og Azalea. Det har vært et fantastisk år med dere, og jeg kommer til å savne dere veldig! Sees i 2010! Stå på, du er bra :)



Klem

3 Jenny:

skriven

Christine... Tack! Det är så mycket i mitt huvud just nu att jag sprängs. Jag kommer sakna er så fruktansvärt mycket! kramar om hårt!!!!

4 Thor-Rune Hansen:

skriven

Det var en del applauser på banketten på Kontra som ikke var serlig annet enn høflighet og sånn man skal klappe til. De gangene klappa jeg ikke no serlig. Leka med megafonen.



Men den applausen du og Azalea fikk, den var ekte den, da klappa jeg med alt jeg makta, og jeg føler det var den applausen som varte lengst.



Jeg skulle gjerne hatt mer tid med deg, men sånn er det alltid, både du og Azalea er herlige folk. Jeg tenker dog, at du er ikke langt unna, du kommer til å bli invitert på juvente sine sentralsamlinger.. Jeg ser virkelig ikke for meg at du blir borte. Så det så.



Klemmer!

5 Jenny:

skriven

Thor Rune!!! :)

Vi sitter dagarna i ända här på sinsen och drar djupa andetag för att inte gå isär fullständigt eller förlora oss själva just nu.

Vi kände den applåden ända in i benmärgen, och ryser båda två när vi tänker tillbaka på den... Såklart ses vi igen, men det gör inte året mindre betydelsefullt, och det är ändå ett hejdå till en del människor som man kanske aldrig träffar igen.



Vi blickar båda framåt just nu, och är bägge två i både en avskedshistoria och en komma tillbaka hem historia... Tillbaka och bo det land vi lämnat under ett år. Det ska bli skönt... om en månad eller så. Just nu är det mest jobbigt. Mycket att tänka på och sånt.



Men jag kommer aldrig glömma er.

Och jag kommer tillbaka. Det är väl mest frågan NÄR som stör mig. :/



Tusen kramar!

Kommentera här: