Sista dagen i Norge... =(

Nu är det bara några timmar kvar innan mina föräldrar kommer och det är dags att packa in sakerna i bilen och säga hejdå...

Så från ikväll är jag inte längre tillgänglig på mitt norska mobilnummer... Jag kommer inte längre officiellt vara Juventes volontär... Och ja, det känns. Mycket.

Men i mitt hjärta kommer jag aldrig vara långt från Norge.
Jag är beredd på att möta ett helvete när jag kommer hem till sverige, för det är enormt mycket som måste fixas på minimal tid. Men det är bara en krisplan. Jag hoppas självklart och tror att det kommer gå bra. Men det är många detaljer som snurrar i mitt huvud och mycket som ska mötas innan jag kan säga att jag flyttat på riktigt.

Men jag är ju faktiskt på väg mot min dröm... Mot en egen lägenhet och ett jobb inom det jag brinner för. Men det hade onekligen varit förbannat skönt att göra ett fint litet ctrl Z och sedan ett ctrl V om en månad...
Det är mycket jag vill ska ske av sig själv just nu.

But don't you guys worry. I'll survive. I always do.
How couldn't I when I have people like you.

Hela Norge är ett hem.
Göteborg är ett hem.
Sarajevo är ett hem.

Och jag trodde jag var förvirrad när jag var ihop med Christian och mer eller mindre bodde på tre ställen samtidigt.
Nu vet jag att ett hem inte är ett ställe. Det är de människor man älskar som gör en plats till ett hem.

Och vart jag än sätter min fot kommer jag att vara hemma. För ni är alltid med mig.
Men jag kommer sakna att inte kunna åka och hälsa på er hela tiden, säga "låt oss ta en fika" eller gå ut och gå...
i Bergen, Trondheim, Førde, Tromsø, Selbustrand, Kristiansand, Sortland, Harstad, Lillestrøm, Årnes, Foten, Larvik, Fusa, Lindås, Alvarsund, Finnsnes, Randøy, Ål, Åsane, Hamar or wherever jag nu råkar befinna mig...

Jag har sett midnattssolen såväl som norrskenet, badat i havet, pulsat i snön, slåtts mot regnet...

Inte att föglömma att medan jag bott i Norge har jag också varit I Arvika, Karlstad, Munkfors, Göteborg och på Gotland...
Sen var jag ju i Bryssel och Tjeckien också... (stod still i sju timmar på en buss i Danmark... men frågan är om det räknas)

And I'm telling you... If walls could talk... Ehm... Nothing... (It's a good thing they don't though)

Jaja... tack i alla fall.
Jag älskar er.

Hejdå så länge.
1 Anonym:

skriven

Välkommen hem Sis! Eller... I alla fall dit du ska bo! :) Hoppas att du ska trivas! Saknar dig! Puss och kram! Love you!

2 patrik:

skriven

Välkommen tillbaka till Mellanmjölkens land

Kommentera här: