ointressant för er kanske

Men desto bättre för mig att ha kvar som minne.

Jag glömde ju nästan!
Inatt drömde jag en till hälften vidrig, till hälften underbar dröm.

Vidrig för att jag blev utsatt för sexuella trakasserier och nästan våldtagen.
Underbar för att det kom någon imellan den här gången.

Någon satte stopp! En kille kommer in och ställer sig imellan; säger "Du rör henne inte igen."
Blä vad det låter som i en film. Men jag har aldrig drömt så här starkt förut.

Så jag vaknade med ett leende på läpparna, och inte kallsvettig som så många gånger annars när det förflutna hinner ikapp mig nattetid. Känslan sitter fortfarande kvar. Something is changing and it´s not for the worse.

Om ni bara visste hur mycket det betyder. Att känna att den enda hans ilska riktade sig mot inte var mig, utan den som ville mig illa. Att känna att den enda hans styrka skulle skada var den som gjort mig ont och inte mig.
Att känna trygghet. En vinge ovanför huvudet. Att känna tillit. Att bara veta utan vidare att han var en vän och att han brydde sig.

Synd att det bara var en dröm. På sätt och vis.

Jag har ju faktiskt vänner.
Ni vet vilka ni är. Puss på er.

Kommentera här: