Längs vägen mot Philikimerna.

Inatt har jag och Linda talat om landet Philikimerna...
Vi kom på att det kunde vara bra att skriva ner den fakta vi kände till, så inte kunskapen går förlorad för alltid...

Alltså:

PHILIKIMERNA


Ligger/Läge
: där regnbågen slutar
Invånarantal: Två (2)
Huvudstad: Phijol
Statsskick: monarkisk diktatur
Valuta: kramar (à la Beatles: "Love is all you need")
Grundat: slutet av 1980-talet
Grundare: Ellen L
Nationalmånad: oktober
Huvudsaklig nationalsak: kudde
Nationalordspråk: "Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att det du hörde inte var vad jag menade."
Religion: yin och yang
Natur: vackra, förrädiska vyer. Stundtals förvirrande, stundtals som helande musik för själ och sinne.
Klimat: Växelvis kyla och värme. Stabilitet förekommer vid behov men hållar sällan i sig under längre perioder. Stundtals blåsigt ch stormigt.
Rekommenderad besökstid: undvik tidiga morgonar och förmiddagar. Chansen till en lyckad vistelse är bäst efter klockan två.
Turism: mestadels från Linnysien. Högsäsongen är svår att tidsbestämma då många faktorer spelar in, där bland temperaturen.
Hur man tar sig dit: det är bara att gå; när man känner att hjärtat börjar slå fortare så vet man att man är på rätt väg och när någon fattar tag om det, då är man framme.

Linda är för övrigt väldigt bra... Hon kommer från ett land vi kallar för Linnysien... och jag skulle aldrig någonsin få för mig att skämmas över mitt eget ursprung från samma land...

Och jag har pratat med Philip inatt...
Överstökat.

YAY!
Dessutom är min lifestory på G igen... någonstans runt den 23:e februari... håll utkik. :P

Kram
1 Johanna:

skriven

Hej stumpan!
Jag bor just nu i Kumla, alltså inte kvar på ön. Jobbar som telefonförsäljare... Iaf något o det blir iaf lite pengar.
Vad pluggar du?
Tankarna trillar ibland tillbaka på högstadietiden. Min bästa tid var i sjuan faktiskt, när du o jag höll ihop :-D. Sen gick allting utför... ;-).
Kramar!!

Kommentera här: