God Jul!

Utan ord nu...
Det är julafton om sex dagar och jag är stum.

I mitt förflutna faller snöflingor och färgas röda och gröna av trafikljusen.
I mitt förflutna springer jag mot bussen i en stor blå dunjacka hand i hand med min lillasyster...
I mitt förflutna...

I nuet sitter jag på kontoret med allt inom mig istället.
den röda stjärnan som faktiskt hänger i fönstret på sinsenveien
de vänner jag kommer tillbringa min jul och nyår med...
De vänner jag inte sett på över ett år.
min familj.
En massa kärlek, och inte ens en liten gnutta hat
Det är ganska mycket att ha inom sig.
Och jag är fan inte van vid det.

Men jag är ganska glad för att få uppleva det.
Jag älskar er, och även om ni är långt bort så finns ni precis här, där jag sitter på kontoret och lyssnar på musik.
För inte fan tänker jag karva bort er från mitt hjärta bara för att vi inte ses mer.

Tack för all glädje ni gett mig.
Tack för allt ni lärt mig.
Tack för att ni finns.
Tack för att jag får finnas där för er.

Jaja... håll käften nu, och säg det du ska, älgjävel:

Den 24:e december 2008 befinner jag mig i Tjeckien. Någon gång under kvällen kommer jag gå ut och kika upp mot stjärnorna, eller himmelen. För jag vet att även om jag inte är hos er bokstavligt talat kan vi i alla fall se samma stjärnor...
Om du vill kan du öppna ditt fönster då och veta att någonstans där ute står en älgjävel och tänker på dig, och önskar att hon kunde göra din jul till den underbaraste, att hon kunde skicka dig en ask med kärlek att ta fram när du behöver den och ge dig en kram, och tackar för att hon är en del i ditt liv lika mycket som hon tackar för att du är en del i hennes.

Bara blicka upp mot himmelen och vet att jag inte är längre bort än att jag kan se de stjärnor du ser. Och du! Om det snöar då, så är det för att jag önskade er en vit jul, och stjärnorna har inte slutat skina för det...

En del av er kommer jag ju att träffa så småningom, och den där hälsningen var I FÖRSTA hand till alla er jag inte har tid att höra av mig till, men inte älskar mindre för det!
(Och om du vill det, så är den till dig också)

God jul på er mina älskade!
(Utan ord va?! - yeah, right!)

1 Linda:

skriven

Jag lovar att smita ifrån min familj och titta upp mot stjärnorna! Jag önskar att jag med vore i Tjeckien!

2 della:

skriven

snälla..de läses inte så fint när de står

"älgjävel" Varför detta hämska ord in din vackra blogg. ??? Love i massor.

3 Kristin:

skriven

Ååh Nenny! jag hoppas du får en underbar jul! Tänker på dig. Kramar i mängder

Kommentera här: