Änglar på jorden

Jag har skrivit det förut... men nu är det dags igen...

Ensam hemma... men jag är inte osynlig, jag finns och jag är älskad.

Mina vänner. Mina änglar
En vän. En ängel utan vingar.
Om någon hade sagt att du en dag skulle hjälpa mig för några år sedan, hade jag aldrig trott dem.
Men det gjorde du verkligen.
Du såg mig när jag var osynlig och hjälpte mig att se det bättre.
Ärligt talat vet jag faktiskt inte ens vad jag skulle gjort om du inte funnits där.
Du vet vem du är.

En tanke ägnas åt alla mina änglar. Utan er vore jag förlorad. Utan någon att söka stöd och tröst hos. Utan någon att dela mina roliga stunder, och mitt liv med. Utan någon att skoja och skratta med. Utan ett liv.
Men en ängel är också någon man kan ge tillbaka allt det där till. Någon man vill hjälpa att flyga.

Om du vill kan jag vara din ängel. Vi kan lysa upp den mörka biten på vägen åt varandra, så vi hittar fram när det känns tungt.

En nyfunnen vän. En ängel utan vingar

Kommentera här: