två eller tre jobb och en teaterfestival

Tillbaka igen, vid mina älsklingar...
Jodå... jobb fick jag... och nu har jag ett till på lut...Jag har... sedan jag var här sist... tagit jobbet inom hemtjänsten... så nu jobbar jag i Havdhem... trevligt... Har än så länge gått introduktion och ska ut och jobba själv alldeles snart.

Skulle ha börjat jobba själv där igår. Men en elak fastlandsförkylning slank igenom mitt immunförsvar och följde med mig hem. Snorig, hostig, hes och febrig ringde jag och berättade om dilemmat. Då tyckte de som jag, att jag skulle stanna hemma.

Så blev det... ingen junis i tisdags, inget partylitemöte i onsdags och inget jobb eller junis igår. Junis har jag haft jobb med ändå!!!

Hela helgen gick åt till teaterfestival... utan att skryta speciellt mycket kan jag säga att gotland äger fett!!!! En snabbspolad Jul och vännerna 2006 fick mest applåder av alla. Hela hallen gungade!!! Och bäst av allt är att det var helnyktert!!!
Min grupp hade sista föreställningen på lördagkvällen, och man skulle kunnat tro att publiken var trött, men om så var fallet märktes det inte det allra minsta. händer applåderade, fötter stampade, munnar visslade och skrek! Det var urhäftigt!

Efter föreställningen var det godnattsaga och dags att visa upp ledarspexet... sagt och gjort... ledaspexet gick fint...

Efter det blev jag tillfrågad om jag inte ville hålla i en saga tillsammans med barnen... så det gjorde jag... vilken saga det blev... om per och en val, en gris och pamela andersson.? Ja, se ungar... en del blev nog lite besvikna över mig, eftersom jag inte kunde se dem alla... över 200 barn som skriker rakt ut gjorde min hals en hel del skada...

Fast den reagerade nog lite också med tanke på den språngmarsch jag hade från hamnplan 5 till båten... 5 minuter tog det... Men ajaj vad ont jag hade i hals och lunga... 40 minuter innan båten gick kom en av oss i gänget på att hon glömt medicinen, så det blev bara att köra det... Så det gjorde jag... lämnade henne vid terminalen efter apoteksbesöket och körde till närmaste parkering... den visade sig vara mycket längre bort än jag trott... bilarna hade varit duktiga och ställt sig i den tomma ruta jag lämnat när jag blev tvungen att köra iväg. Så... vid skeppet fick det bli. En människa rände efter oss och stängde dörrarna och mindre än fem minuter senare åkte båten.

mer då? Jo... jag har tjänat ca en tusenlapp på partylite försäljningen, och jag har lyckats med att kanske skaffa mig ännu ett jobb... Personlig assistent... timvikarie... ska dit på tisdag, efter junis. Nenny tjänar pengar! Pilutta Pilutta!!!

Dessutom ska jag till finland om en vecka! Wow för mig!

Min vovve hade saknat mig! Han har aldrig blivit så glad åt att se mig förut.

Mattes lillpojke i en kartong:

mys i lådan


1 Lillelghen:

skriven

Wow, ja nu har du fullt upp. Känns rätt skönt att ha något att göra va? Hoppas du bestämmer dig för vad du vill hålla på med. Inte lätt med många bollar i luften samtidigt inte! Jaja vi får väl se hur det går. Ha det bäst! Krya på sig!

Kommentera här: