Stor eller liten?

Jag står med båda fötterna på marken, men jag är snart beredd att ta ett steg med den ena, ett steg framåt, in i vuxenvärlden.

Jag vet inte om jag är beredd ännu. Har alltid haft ena foten på barnsidan, och den rör jag inte ur fläcken. Alltså måste jag flytte den som upplevt ungdomen.

Vill jag bli stor? Om man har jobb, då är man vuxen... så tänkte jag när jag var liten... om man har jobb.. Men det har ju jag! fram till årsskiftet i alla fall! Sen vet man inte. Jag kanske får fortsätta... men inte som juniskonsulent... som UNF-kunsulent!

Är det verkligen sant? Ska Johannes sluta? Ja, det ska han, han ringde mig i morse och förgyllde min dag. Han har fått ett heltidsjobb på PUMA fritidsgård... så tjänsten blir ledig efter nyår! Jag hoppas verkligen det blir jag som får den.

Med allt stöd gotlänningarna visat ser det ganska lovande ut. Jag hoppas så in i norden!!!

Men hörrni, fina människor som stöttat mig..: Lova mig att ni finns där när jag inte får tjänsten, för då kommer jag verkligen behöva det... om det skulle bli så.

Jag kommer att bli jätteledsen då. Men jag ska klara mig i alla fall, hoppas ändå på att det inte blir så.

Åh, vilken fin hund jag har! Han kom igår när jag var nedstämd och puttade på mig med sin fina svarta nos, puttade och såg på mig, med blänkande ögon som sa: Klappa mig! Du mår bättre då.

Så jag klappade honom... Min vackra hund! Min svarta pärla! Har han verkligen växt?

Släppte honom lös igår... och han blev överlycklig! Sprang runt som en tok... såg ut precis som om han skrattade hela tiden....

Sedan blev det min tur att skratta, för när jag tog fram kopplet och sade "Harley! Ska vi gå ut och gå?" kom han farande som en blixt och satte sig lydigt ned framför mig tills jag satt på honom koppel och halsband igen. Undrar om han fattade att han varit lös...? Skulle han verkligen ha kommit till mig om han gjorde det?

Söt hund...

Hoppas på jobb... *hoppas*.. vilken underbar julklapp det vore!

Kolla in hans blogg och ge några kommentarer vet jag : Harley.blogg.se



Min hund!

Min hund... Harley... Min svarta pärla.

Kommentera här: